Glad hund, glad förare, dålig position



Idag blev det så äntligen dags för lite lydnadsträning. Jippiiii, tyckte Tina och låg därför ganska långt fram i positionen. Men vad gör det tänkte jag, nu var ju hunden glad igen! Så igentligen vet jag inte vem som var gladast jag eller hunden?! Linda tyckte att det var sådär och jag håller med, men det var så kul att lilla stumpan var back in business!

43263-6443263-63
Vi körde bara lite fritt följ med lite stegförflyttningar, vändningar och annat småplock. Ett par lägganden och ställanden, samt inkallning. Sen körde jag lite fjantövningar med gå tillbaka inför vallningen. Det är ett moment jag ska köra hemma istället, så att förväntan hamnar lite bättre.   

Efter detta tog Linda ut Myzan och även hon var på ett strålande humör. Svansen på topp och hon körde helt klart en bättre lydnad än lilla Tinafjanten!
Tongue Out 

43263-65

Det kördes lite kryp och där fick vi lite bildbevis på hur låg Myzan kan vara om hon vill.
Det kördes även apporteringar, inkallningar och lite skall.

43263-66
Duktiga Myzan och Linda!
Det känns kul med lite träning igen!

Vi tog en hel del kort men idag var vi bättre på träning än att ta kort!! De blev rätt suddiga faktiskt!
Men, men, man kan inte va på topp jämt!

Ha det fint




Kommentarer
Postat av: anfia

trevligt det ser ut...
Alltid skoj att träna i hop med någon oxå...:)
Jätte fina kort!

Postat av: Heléne

GLAD PÅSK på dig!
Och träna nu flitigt istället för att använda kvasten ;-)
Heléne

2006-04-13 @ 15:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback