Jag har blivit med Kelpie

Jag har blivit med Kelpie
  
Idag träffade jag Anfia för att gå en promenad innan jag skulle ta med hennes kelpievalp Warro hem ett par dagar då Anfia skulle resa bort. Det är en hejjig kille som har svansat med mig hela kvällen, när fåren skulle matas och hästarna fixas. Nemas problemas tyckte Warro som gärna är med ute. Det han tyckte bäst om var nog möjligheten att kunna springa fritt på stora ytor, för han har racat rätt rejält. Det är en otroligt rolig hund som har enorm energi. Tror nästan inte jag vill ge tillbaka honom faktiskt. Han skulle passa väldans bra hemma hos mig. Fast då blir nog Anfia lite sur!

Tyvärr känns Tina inte helt hundra forfarande, och nu börjar jag känna en viss oro. Hon har varit ganska låg sen hon slutade löpa och håller inte alls igång så som hon brukar.  Jag ska låta henne vara fram till nästa vecka men blir det ingen förändring då så får jag nog se vad jag ska göra. Lilla stumpan brukar ju vara full av liv och bus. Hennes öra är på behandling med jodopax och streptocillinsalva, och jag hoppas kunna fixa det utan vidare ingrepp, men det gäller att tvätta ordentligt då det har blivit en ficka där det gärna gottar till sig lite.

Tråkigt. Det är ju vårväder ute och mina planer runt omkring är torra och fina...... JAG VILL TRÄNA!!!!!!!!
Damn Damn







Kommentarer
Postat av: Christina & Busligan

Nä men har ni så fint sällskap!!! En puss till Warroo från "gammelmatte". Hoppas att han sköter sig! ;-)

Postat av: Anna

Han sköter sig mer än bra.... Han får stanna ;)

2006-04-06 @ 11:46:30
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback