Träna, träna, träna

Japp nu är inspirationen tillbaka!! Idag tog jag med jycken ut och körde 2 st upptag á la Stiansen, där Tina valde rätt håll båda gångerna. Det är dessutom kul att se att hon uppskattar och tänder lite på denna träning! När vi gjort detta så fortsatte jag med ett upplet. Tanken var att jag skulle ta lite kort på ingångarna men hon kom som ett skott så bilderna blev på svanstippar eller nått jättesuddigt  Annoyed And Disappointed Man ska helt klart ha nån som fotar åt en när man tränar sin egen hund!! Uppletet gick i alla fall jättebra. Bra tempo, bra intensitet i letandet, samt bra ingångar!! 
Efter detta körde vi på med vårt sakta gående men idag fick jag säga till Tina några gånger för hon gick lite väl snabbt i mitt tycke. Men annars var det bra! Jag körde lite fritt följ samt kryp. Idag körde jag lite vänstersvängar i krypet och hon har verkligen blivit duktig!

Jag har också kört hålla fast övningar ett par kvällar i rad, men här hade vi en liten dipp idag och hon höll rätt uselt. Jaja vi har ett stort jobb framför oss gällande det momentet!!
Men vad gör det när hon varit så duktig i övrigt??    

När jag var klar med Tinaträningen gick jag och fixade med fåren och ett ser näst intill sprickfärdigt ut. Hmmm lite kasst då jag kommer vara bort hela helgen samt fram till onsdag nästa vecka. Vi får hoppas allt går bra! Vad som är roligt dock är att Tina är otroligt lätt att ha med till fåren nu, och hon tar kommandona bättre än någonsin. Sheep

Nä, nu är det dags att sova!!

Ha det fint!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback