Trött, tröttare, Anna

Jaha, då var helgen över. Tack gode gud!  Goofy Det har gått i ett, kan man säga. 
Jag började lördagen med att fixa med alla djuren samt fixa för dem som skulle hjälpa mig att ta hand om dem när jag var på tjejmiddag. Efter det var det bara att hasta iväg, då jag skulle träffa Linda för lite vallning hos Svend-Aage. Det var ganska grått och trist ute och regnet skvalade mest hela tiden. Linda och Myzan gjorde ett grymt vallningspass denna dag och visade upp hur det skulle se ut. Tina verkade måttligt impad och körde helt på att hon pga bitskada i örat inte hörde nått jag sa till henne. Nä...hehehe jag ska inte vara orättvis. Vissa övningar gjorde hon riktigt bra men det finns vissa kommandon jag inte har lärt henne som jag ska träna på inför nästa gång. Kul är det ialla fall, det tycker både jag och Tina. 
Efter vallningen gick vi in och fikade lite hos Svend och åt hemmabakade blåbärsmuffins som jag bakat som muta *s*  
Sen var det bara att åka hemmåt, plocka upp kidsen, duscha och ge sig av till nästa ställe. Jag körde ner barnen till mina föräldrar och drog sen vidare till min kompis Madde som hade middagen. Det var otroligt trevlig med god mat och roligt sällskap. Dessutom kul att både träffa Madde och hennes man Oscar som dök upp på natten. Det var allt för länge sen! Jag satt uppe och bubblade alldeles för länge som vanligt och vaknade sen allt för tidigt på morgonen. Hade återigen en tid att passa, så det var bara att svischa vidare.
Kan säga att jag varit bra trött på jobbet idag och mina kära kollegor har skrattat åt mig när jag hasat runt. Men när jag väl kom hem så tog jag med mig Emelie ut på en ridtur. Tina var förstås oxå med och det var härligt väder. Sen körde jag lite positivlydnad med Tina som gick finfint!! Så nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Tänkte läsa en stund för att sen somna in i sköna kudden!!
I morgon blir det spår och lydnad, då vill jag vara utvilad!
   





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback