Underbar dag! Men... har jag blivit blåst???

Vaknade idag tidigt som attan, eller om sanningen ska fram så hade jag sovit sisådär. Hade i tankarna lite av gårdagens träning malandes, och det gjorde att jag inte sov speciellt bra. Men kl 10 var det dags att träffas hemma hos Svend för vallträning igen! Vädret var undebart och fåren var yra som kalvar på bete. Men idag var det Tinas tur att gå bra med fåren och det kändes kanon. Jag måste fortsätta träna gå tillbaka, men även höger och vänster. Inte för att hunden inte kan utan för att jag ända sen barnsben varit helt usel på detta!  Blushy 4 Men annars var Tina jätteduktig, och det var så roligt! Svend släppte sen ut en jätteflock som vi fick testa att valla på lite, även detta funkade bra för Tina så vi körde även lite fråndrivning.
Så Nöjd!!!!!!! Men, men....... hunden har med mig skämtat aprillo! Hon är såååå högsta hönset! Hon gör verkligen som hon vill med mig och jag går på det rakt av.... Men nu jäklar ska jag se till att inte trilla i den fällan igen!!!
När jag kom hem efter vallningen var jag på ett strålande humör och pysslade om fåren, fyllde på med   halm samt mat. Tina var med mig och lydde minsta vink. Duktig Tina!!  Puppy 1  Sen rensade jag upp i rabatterna och klippte ner rosorna.
Sen var det hästarnas tur att komma ut, så jag och Emelie tog med oss Tina på en ridtur. Den var lite turbulent då Emelies häst gick ner sig och slog en kullerbytta med Emelie på. Det såg jätteläskigt ut och Emelie var nära att lämna in, när hon fått feteStina över sig, Men efter lite pepping och allvars snack var ungen uppe i sadel igen och galopperade som inget hänt *phu* Ibland kommer man undan med blotta förskräckelsen!  När vi hela och något smutsiga kom hem ca 1 1/2 h senare stod grannen på G att ge sig ut på en promenad med sin flock med hundar. Jag var inte sen att hänga på utan fixade snabbt till hästarna, och gav mig ut på ytterligaare en promenad med Tina.  Walking The Dog Male Behöver jag säga att efter 10h aktivitet så är både jag och Tina rätt så nöjda!! Men vilken underbar dag!!!!!









Kommentarer
Postat av: anfia

hej hop vilken turbolens dag du haft hihi...
ska vi träna lite på sön eftm lr måndag på dan?
kram från förkylda mej å energi knippet Warroo

Postat av: Anna

Måndag beställer jag träning med spår!! Det går välan bra!!!

2006-04-15 @ 15:16:33
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm
Postat av: anfia

ok ska vi träna på måndag då?
ring mej vid tillfälle vettja...
ha en trevlig påsk afton

2006-04-15 @ 18:04:40
URL: http://anfia.blogg.se
Postat av: silva

bra tjejer...se till att Anna verkligen tränar spår nu...men sök är rätt kul eller hur?! Blink, blink..!

2006-04-16 @ 16:07:33
Postat av: Anna

Jo du Silva, man får ju tvinga sig!!!

2006-04-17 @ 19:40:45
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback