Att vara med eller inte?

Ja, det är frågan. Tina höglöper och är allmänt skittrist, dålig hörsel ihop med världens mjukaste lilla vovve, som har det sååååå jobbigt.
Jag tror ändå jag åker ner och går på LP, för min egen skull. Jag skulle gärna vilja testa att gå banan och få den erfarenheten, sen får väl hunden gå som den vill... Nackdel i denna sport, men får inte svära på sin hund *s* då åker man av banan. Lite kul egentligen.

Ikväll ska vi åka och titta på ytterligare en häst. Denna gång lite närmare hemma. Det ska bli kul.
Jag har ju förresten inte berättat om vår förra provridning. vi drog då iväg för att rida 3 ponnisar. Emelie var enormt duktig och jag blev mäkta imponerad av hennes ridning. Nya hästar nytt ställe och mycket folk som tittar, tycktes inte bekomma ungen alls. Första hästen hon red, var hon inte så intresserad av. Hon tyckte den var för slö, trots att den kommit tillbaka pga pigghet. Sen satt hon upp på en ful stackare, men hela ekipaget lös upp. Emelie red lite dressyr för att sen ge sig på hoppningen. Jeez vad hästen hoppade, fart och stil.Jag blev kär och ungen blev ännu mer förälskad. Sen skulle hon rida en till men den fick inte ens chansen. Emelie ville bara ha denna ponny. då talade ägarna om att hästen tyvärr var hingstig i hagen och därför inte kunde gå med ston. Blääää vi har ju 2 ston. Så det blev ingen häst. Emelie grät hela resan hem, och även jag tyckte det var jättetrist. Men det är bara att ta nya tag och som sagt det blir en ny tur idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback