Svävar på moln

Idag var det måndag igen och därför oxå vallning. Tina har ju under hela min semester påpekat att det varit aldeles för lite vallning. Jag och Mikaela var lite tidiga idag vilket gav oss tillfälle att köra lite själva innan kursen satte igång. Jag testade småhämt med Tina för att se om träningen i Arvika satt kvar i minnet på lillgumman. Jodå hon slickade staketet vid båda tillfällena. Härligt  Smile
När alla kört en liten genomkörare på lilla fältet så byggde vi upp en lokalprovsbana på det större fältet. Snacka om att jag blev nervös... uja. Men när jag väl skickat iväg min hund åt höger och såg henne ge sig av i rätt riktning och fin båge så släppte det. Vi tog oss igenom med vissa smärre fel av mig. Magnus hävdade dock att vi vart godkända och det kändes kanon!! För att testa att rätta till mina egna småfel, så körde jag ytterligare en runda. Tinastumpan gick då ännu bättre och det känns finfint inför lokalprovet.
Nu får vi bara hoppas på att Tina inte går ner sig för mycket i och med löpet. För går hon som hon gjorde idag så bör inte lp vara något problem!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback