Tillbaka

Då var man tillbaka från nästan 2 veckors avkoppling i ljuvliga Sunne. Så himla härligt, tog med kidsen, hunden och hästarna upp och det har varit suveränt väder hela tiden i stort sett.
Första veckan gick till en massa meck jag inte hunnit göra klart innan jag stack men andra veckan var otroligt avkopplande. Tina har tyvärr varit lite halt av och till men annars i gott mod. Vi har ridit varje dag nästan och därmed har både Tina och jag fått rikligt med motion i försöken att hinna med med cykel för mig och spring för Tina. Jag passade på att ta kontakt med Adam, som har en gränsvallare när jag ändå var uppe, då han bor i Arvika. Vi träffades och vallade på för Tina svåra får, men i slutet fick vi verkligen till det och vi var super nöjda.
Efter vallningen så åkte jag och tjingsade på Anfia som var i Gräsmark på kennel läger. Det var jättekul att träffa Janne och Christina som man bara haft kontakt med via nätet. På torsdagen fick jag oxå vara med dem och köra lite sök, vilket aldrig är fel. Tina skötte sig finfint och visade samma glädje som sist när jag körde med Sonja och co. Det känns verkligen roligt att det nu verkar vara så att Tina är mogen för sökarbetet.
Idag märkte jag att Tina börjat löpa, vilket iofs är något jag misstänkt skulle komma. Hon har gapat som en tok på allt och alla samt luktat mycket gott enligt hennes herrbekanta. Gött, då kan vi lata oss några veckor till  
Rolling Eyes

Over and out 






Kommentarer
Postat av: Christina & Busligan

Kul att träffas IRL! Fick ju inte se dig och Tina in action tyvärr då jag själv var i spårskogen - men det kanske blir någon annan gång!

Postat av: Anna

Vi hoppas väl på fler möten!! Tack så jättemycket för att jag fick vara med er!

2006-08-08 @ 09:41:58
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback