Tina, min godkända vallhund.

Så vi åkte väl ändå. Regnet stod som spön i backen och jag kände mig otroligt lugn. Hade nog på nåt sett insett att det kunde gå precis hur som helst och jag såg det som en rolig grej att äntligen få traska runt den här banan, jag tyckt verkat så skräckinjagande. Jag hade bestämt mig för att skicka Tina åt vänster i hämtet. Trots att draget låg åt det hållet, och Tina lätt då låser upp sig just därför. Men när hund efter hund tappade flocken på sina höger hämt så var det inte mycket annat för mig att göra, chansen var större att hon skulle komma med fåren i just vänsterhämtet. Jag skickade henne och reaktionen uteblev inte hos hunden och jag ljuger inte när jag säger att det gick i ultrarapid. Jag körde på ett par extra kommandon med insåg snabbt att det bara var att vänta och hålla tummarna. Och se, där kom de små ulltottarna. Tina tog dem fint runt pinnen och sen gick det hur fint som helst. Jag var lugn, Tina jobbade på och allt flöt fint i fösning, drivning samt fålla in och ut.  
Domarkritiken löd: Tveksam start, men sen gick det som en dans. Alert hund, fina drivningar!
Jag kommer att lägga ut  protokollet i dagarna men vi blev ialla fall godkända med 80p. Jag är så himla glad och Tina fick en härlig promenad och benfria fläskkotletter som belöning.

Nu ska vi slappa!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

MEGASTORT GRATTIS till godkänd vallhund och jättefina poäng!!!!!!Se där det gick ju som en dans,snyggt jobbat Anna & supertina!=D
Bamsekramar A-C,Sally & Meja

2006-08-19 @ 19:42:19
Postat av: Anna

Tack, ja vi är så glada!! Härligt!! Du vet att jag håller tummarna för dig i Borlänge!! Det kommer gå fint för er! Njut av SM!!

2006-08-19 @ 19:57:48
Postat av: Ingrid

Men tjenare! Ett stort Grattis! Måste kännas himla kul alltså! Ha det gott och klappa om Tina lite extra...

Postat av: Heléne

Sedär ja!
Man får gratulera!
Kan dock inte skryta med att förstå varesig, poängen eller de olika termerna! I mina öron är fösa o driva samma sak ;-))
Nu misstänker jag att jag svär i kyrkan men men, va faaan.
Du får väl ta o förklara skillnaden nån gång.
Grattis iaf!
Ha det gott!
Heléne

2006-08-20 @ 00:07:05
Postat av: Linda

Grattis till er båda!! Bra jobbat!!!

2006-08-21 @ 12:40:16
Postat av: Christina & Busligan

GRATTIS! Vad härligt!

2006-08-21 @ 22:47:23
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Malin

GRATTIS!!!! Till godkända vallhunden! Det gjorde ni jättefint! Nu har vi äntligen kunnat komma åt en dator efter två veckors semester. Malin och Stefan

2006-08-27 @ 16:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback