Vi har börjat på kurs...

Japp, idag åkte vi på en intensivgenomgång på en agilitykurs. Kursen hade redan startat men då det blivit återbud fick jag frågan om jag ville vara med. Tja varför inte, alltid kul med lite nytt annat än det man pysslar med. Det är ju oerhört positiv träning samt man kan ju verkligen garva ihjäl sig när man kör sånt.
Idag körde vi hinder och tunnlar. Det gick kanon ett och ett, men att försöka hinna med den jycken i en kombination var ju stört omöjligt!!  
HmmVi skulle köra en kombination på 6 hinder och jag var väl med till tredje (hmm det var där jag startade *s*) sen var vovven förbi som ett skott och det var bara att hålla tummarna för att hon skulle ta rätt hinder. Vi körde en kort tunnel samt en längre som vi snabbt gjorde till ett U. Nemas problemas tyckte Tina, utan sprang fram och tillbaka som en galning. Vårt största problem idag var att ha varandra på fel sida. Men efter ett tag, så fattade Tina det rätt bra oxå.

Tina tyckte att det var jättekul och jag med faktiskt, jobbigt men kul! Tina pockade på uppmärksamhet hela tiden genom att skälla och ha sig, så vi får väl se hur detta ska sluta! Jag ska hoppa på ordinarie kurs på torsdag, då blir det slalom tror jag. Det är rätt kul!!
Efter agilityn tog vi en promenad samt körde lite lätt lydnad, Tina var väldigt intensiv på mig och ville göra mer. POSITIVT!! Jag är ialla fall helt slut, ska man behöva börja träna nu ändå??? Näääääää

Tjingtjing


  






Kommentarer
Postat av: kerstin

Hej du din fuling.. tränar du nu även agility.... nu måste jag ju också träna det. he he det va la ingen som trodde på det nä jag latar mig vidare, sen så skickar jag ner hundarna till någon instruktör i danmark o när dom kommer hem så kan dom allt i alla grenarna :) SM 2007 Ha det gööööt

2006-08-29 @ 00:02:12
Postat av: Anna

Tja Goekerstin!
Ge mig namnet på instruktören så gör jag detsamma *s*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback