Äntligen över...

Nu sitter man här, och pustar ut, något illamående av all mat man lyckas trycka i sig. Hur ofta ska man behöva ät egentligen kan man fråga sig, det känns som det blir mer eller mindre hela tiden. Godiset har varit i överflöd som vanligt, men det är ändå något jag lyckats hålla mig någorlunda ifrån. Glöggen är oxå slut, men det är ju ändå gott. Julmaten är oxå på upphällningen tack vare att Jannes bror med familj tittade förbi idag. Himla trevligt. Deras dotter Anna håller på att utbilda sig till beridare och gav tjejerna en ridlektion som de önskat sig i julklapp. Mycket uppskattat, av både barn och hästar.

Mina föräldrar och min bror,sambo och barn kom till oss dan före dan. Då kläddes granen och maten grejades in i det sista. Vi hade mycket trevligt och satt i det nya möblerna som kommit kvällen innan. Vår matsal var helt fantastisk med det stora bordet och de härliga utrymmena. Skönt att slippa knö!

På julafton var det sol och typ 10 plus, vi tog en promenad med hästarna och det kändes som det var påsk. Återigen åt man miljarders gånger. Tomten kom och julklappar delades ut.
På kvällen spelade vi spel och hade det trevligt.

Men jösses vad skönt att det är över... Nu ska jag inte äta på ett par dagar, så man kommer i fas igen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback