Uschligt väder

  43263-112

Idag var det inget vidare att slå upp sina grönblåa... regnet piskade mot rutan och vinden ven...  Men vi har ju en uppdelning med hästarna som gäller oavsett väder och min del är att ta ner dem till gräshagen en bit bort när vi är lediga. Janne matar och barnen mockar samt lägger in insläppsmat. En uppdelning som funkar finfint. Så efter frukost var det bara att klä på sig regn-outfiten, täcka på alla hästar och ge sig av. Det är inte långt utan en lagom liten rasttur för Tina som håller ordning på hästarna. När jag var tillbaka i stallet för att hänga in grimmskaften så ringde Mickan.... Skulle vi valla idag när det var så tråkigt väder, va frågan. Så klart tyckte jag, vaddå, hundarna måste ju stimuleras och kläder har vi ju. Sagt och gjort, vi träffades kl 12, jag var lite sen men Mickan reder sig själv och hade kört en vända när vi kom, 12,02 *s*

Jag hade fått snilleblixten att köra ut fåren på ett stort fält bredvid mitt för att köra långhämt, skulle bara ha fårskallarna över en bro först. Nemas problemas, de gick glatt över och sen var stora fina fält framför oss. Gött, nu kan vi verkligen träna ordentligt i vinter. Vi körde hämt åt båda håll och även om de inte var lika klockrena som hos Roland, så var de helt klart godkända. Jag vet ju hur jag ska göra, så jag ser fram emot träningarna nu!! Jag tycker att Tina har mognat otroligt bra och hon tar ingen skit från fåren längre! Blir det strul beror det helt på mig och det är alltid bra att veta. Då får man jobba på sig själv och behöver inte tänka på att hunden inte räcker till!  
Nerd

Det gick även bra för Mickan och Myzen, när Mikaela var konsekvent vill säga. Hundar är ju som bekant inte dumma och när hon tvekar tar Myzak över hela showen. Men va fint den jycken kan gå, när det blir rätt.

Nu är man klar för dagen, det blir nog tyvärr ingen ridning pga av det himla trista vädret, men jag känner att det inte gör så mycket!


Ha det fint och ett Gott Nytt År på er alla!!

Anna







Kommentarer
Postat av: anfia & warroo

jag vill oxå börja valla nu snyft snyft...

Postat av: Anna

du är välkommen, det vet du!! Fåren är sjukt nära nesterundan!!

2006-12-30 @ 21:44:21
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Hej!
Nu är det samma här igen,regn,is och stormvindar...Var är vintern???Snööö vill vi ha,men bara lite vitt på marken.;-)

Vi önskar er alla en underbar nyår med god mat,dryck,gott sällskap!.....voff på er alla!
Vi ses nästa år...

2006-12-31 @ 09:53:34
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: anfia & warroo

aaa men när har du tid

2006-12-31 @ 11:45:42
URL: http://anfia.blogg.se
Postat av: Anna

Ja det var ju det där med tid :)

2006-12-31 @ 11:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback