Vallhelg

43263-106
Hemma i verkligheten igen. Men vilken underbar helg jag haft. Tack snälla,snälla Roland och Irene för er gästfrihet, värme och ert genuina intresse för mig och min hund!! Vi kommer tillbaka och vi längtar redan.
Jag och Mika drog i väg vid 3-snåret i fredags och vid 8 på kvällen var vi framme. Där tog Mikas snälla uppfödare imot oss med mat och härligt humör. Vi kollade idolfinalen varvat med hundsnack i pauserna. Jag lovar att jag och Irene var lite svettiga när vi trodde vi missat vem som vunnit pga att vi suttit hos alla vovvar under en reklampaus. Sent omsider somnade vi för att sen vakna upp till regn och rusk och VALLNING. Som vanligt var jag lite nervös när jag skulle går ut första vändan och jag ska väl inte säga att det gick lysande heller. Men samtidigt var det ju bra, för då kunde jag ju får tips!
Not Sure
Roland tittade, var tyst, tittade. Sen kom små enkla tips till mig som jag testade vid nästa tillfälle.
Det bästa med Roland var att han hade sån enorm hundkunskap. Han kunde verkligen läsa hund. Underbart!!
Tina växte och växte under passen och jag har börjat inse hur jag ska köra denna hund för att få bästa resultat. Härligt med tanke på att det är med så himla enkla medel. Det bästa var nästan när Roland på 3 minuter fixade sjuka hämt åt mig. Herre jösses... jag ler när jag tänker på dom hämt som jag sett min hund göra under helgen. Hon gav sig av som en oljad blixt för att sedan öka, i en båge lika vid åt alla håll... jag är helt mållös av lycka.
Jag kan inte säga nåt annat än att jag är så glad för denna helg, för min hund och för att få träffa dessa underbara människor.
Självklart ska jag oxå nämna att jag fick träffa Marti med en bror till Mikaelas Myzak. Otroligt trevlig karl med  en underbar hund. Så himla duktiga båda två, dom kommer komma långt både i brukset och i vallningen!

Som alla förstår så har jag haft det fantastiskt, och vill bara åka tillbaka så fort jag kan! Jag ska åka minst 2 ggr i vår har jag bestämt. Bilder kommer så fort jag grejat lite, för sorry Mika men kvaliten var sådär!

Lycklig och lyrisk

Anna



Kommentarer
Postat av: Anna

Måste kommentera själv.... shit vad jag älskar min hund!

Postat av: Silva

Måste oxå kommentera..shit vad nära du var mig.....! Låter härligt, blir såååå avis..vil oxå vara glad när jag vallat:(
Kramis på dig & fina Tina!

2006-12-05 @ 06:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback