Fint väder och spår (bild)

Fint väder och spår (bild)

Det är så skönt att det äntligen börjar bli ljust nu när man kommer ifrån jobbet. Idag stod ju spår på agendan. Jag bytte snabbt om när jag kom hem och åkte iväg. Jag började med att lägga spåret och nu när det blivit kallare igen så var det tung jobbig skare... 
Mad Men jag hade bestämt mig så det var bara att knalla på. Det blev ett ca 600m långt spår med 4:a apporter och 2 övergångar. Medans spåret låg till sig så gick vi en rejäl runda. Idag gjorde Tina snygga imitationer av en känguru och hoppade runt som värsta fjant och bröstade upp sig. Jag måste verkligen fånga det på bild för hon ser helsköj ut när hon gör så.

På slutet av rundan fick vi en lös rottis efter oss där husse hade stenkoll på sin hund och inte brydde sig om att koppla upp hunden. Tina är ju också väldigt lättstyrd så jag lät henne fortsätta vara lös hon med, men hon fick hålla sig framför mig. Det gjorde hon, fast backandes. Svansen stod som vanligt rakt upp och hon visade upp alla sina muskler. Riktigt tjusigt  och rottishanen tyckte hon var otroligt vacker Heart Eyes   

 Belgian Blue 

Jag fattar inte hur hon kan blåsa upp sig så den lilla vovven, men söt är hon ialla fall. Dog 1 


Sen var det bara att ta spåret, tyvärr hade min promenad blivit lite längre än tänkt så det hade börjat bli mörkt men det är ju bara att hänga efter hunden! Otroligt apportsäker och endast en liten, liten koll vid övergångarna.  Fin intensitet i spåret så jag är väldigt nöjd. Bort med snön nu så man kan börja köra på ordentligt!!

Väl hemma kördes det ett par budföringar samt kryp och backanden. Sen var jag så himla nöjd och om sanningen ska fram... rejält hungrig. Hungrymums filibabba det blev lasagne!!

Over and out!

Anna

Kommentarer
Postat av: Anfia & Warroo

så ja... alltid lika trevligt att läsa din blogg... och nu mer ligger det ju i min morgon rutin då jag inte får sova längre en till 06:30 för min lille tyrann :( :)
Attans va bra att spåret gick bra...
aja vi höres senare..
*vinkar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback