Nä, nu går det troll i detta!

Skulle då tävla appellklass spår i Varberg idag. -4 grader och frost på barmark när jag la ut spåret och 0 gradigt utan frost när det skulle tas. Med tanke på hur länge snön legat här så har vi inte tränat just detta så himlans mycket. Tina gick i snigelfart men otroligt noggrant tog 1:a och 2:a apporten kanon samt första vinkeln. När vi kom till andra vinkeln så började Tina slå och leta efter spåret. Hon var jätteduktig och sökte framåt uppåt  och nedåt för att till slut gå tillbaka och lite neråt. Jag lät Tina jobba självständigt då jag i höstas la mig i med ej så lyckat resultat. När Tina gick neråt i spåret så fick hon det, tog det klockrent för att sen också ta slutet. Betyg 0. Ja, vad säger man! Ung hund, inte tränad på dessa förhållanden. Jag är supernöjd med lilla stumpan och vi tar nya tag.
Jag bröt här för jag vet hur min lydnad ser ut och känner inte att jag behöver träningstävla. Och så är det ju det där med platsen i appellen.... så den sket jag gärna i!
Det var inte bara Tina som hade problem, 6 av 15 klarade spåret. Varav bara en hade fullt betyg.  
Annoyed And Disappointed 
Jag åkte istället till Kerstin som satt på PEAB i Partille. Där håller dom på med ett jättebygge av ett nytt affärscentrum. In med Tina för att kolla hur hon funka i miljön. Jag är så stolt. Upp och ner för branta trappor i mörker och smala passage. In i hål i väggarna samt inomhussök. Den lilla goa gumman trodde allt var en lek och svansen stod rakt upp och kroppshållningen var hög och fin. Men det bästa var nog när hon gick före mig ut på en gallerplatå högt över marken, utan staket...  AfraidSjälv tyckte jag det var jätteläskigt! 
Lilla sötehunden är så himla go och duktig! 
 In Love 

    







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback