Tinagullet (bild)

Tinagullet

Även igår märkte jag en liten förändring i Tinas attityd. Hon var pigg och allert på långpromenaden och hon pockade på uppmärksamhet hela kvällen inne. Återigen körde hon ett egenhändigt upplet och körde skallövningar i mitt öra. Jag körde henne lite i köket och hon såg väldigt glad ut för detta initiativ  
Animated Hearts

Idag, torsdag var vanliga träningen inställd, så jag och Linda bestämde oss för att gå i fontin istället. Alla hundarna rusade som galningar och jag och Linda kom överens om att det var väldigt skönt med vovvar som inte bråkade utan lekte så bra! Efter prommisen så åkte vi upp till klubben för en kopp kaffe och vad fick man se, PLANEN var PLOGAD!!!  Smile Tack snälla för detta, nu är det ju träningsbart igen!

Så efter ett par koppar kaffe så gav jag och Linda oss ut för att titta lite på Tinas lydnad. Jag gick runt lite och Linda analyserade. Tänk så bra med egen coach!! Ett par tips, så började det kännas fint igen! Hoppas bara att jag kan ge tillbaka lite i framtiden! Linda körde Dizza lite oxå. Den lilla stumpan är så duktig!!

När jag åkte hem så fick jag för mig att dra ner till ridklubben för att höra om jag kunde få köra ett pass i manegen. Jo det gick fint!! Så in med hunden och lägga plats, nemas problemas. Full fokus på mig!  Way To Go Sen körde jag lite fritt följ, några inkallningar och ställande plus läggande under gång. Tina gick över all förväntan och som belöning skulle hon få favvobollen. Men man är ju inte bäst på att kasta, så bollen hänger nu stiligt på en bjälke mitt i manegen, fullt synlig  Embarrassed 1För att få ner den försökte jag med ett ridspö, som lika prydligt la sig brevid bollen.... Hur lyckas jag? Efter många försök fick jag ialla fall ner ridspöt. Men bollen hänger kvar. Hmmm jaja jag får väl förklara i morgon när jag ändå ska dit på ridning.

Vad som är bra är att jag fick lov att träna på kvällarna så länge manegen var tom, vilket den alltid är efter kl 21. Det är bara 5min ifrån mig så det var ju fantastiskt... Varför har jag inte tänkt på det innan?  I've Got It
   






Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Heja Anna! Vi är lika bra kastare,jag har pyntat några träd med boll och kamptrasa:-o
Vilken härlig bild på din goa Tina!
Ni är varmt välkommna att kursa med oss;-)
Sköt om er och ha en skön helg!
Kram A-C & Co

Postat av: anfia

*asg* tänk om bollen trillar ner i hövvet på en häst i dag då hahaha... nä man ska inte skratta men.. aa...
men skoj att det går bra me träningen nu :)

2006-02-17 @ 08:40:10
URL: http://anfia.blogg.se
Postat av: Anna

Jag ska till ridskolan kl 16 idag så jag får väl se om jag kan få ner bollen igen... PINSAMT

2006-02-17 @ 08:44:40
URL: http://bctina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback