Promenad och nya moment

Idag träffade jag Linda vid Fontin och vi gick en promenad med hundarna. Jag har svår träningsvärk efter gårdagens ridtur så det var ganska jobbigt att pulsa i snön. *phu*
Efter det så åkte vi till klubben för att träna lite lydnad. Jag skulle börja med framåtsändandet tänkte jag. Vi körde ett par sändanden och dom gick ju fint med en stor grunka som lät som en anka, som retning. Tina tyckte det var oerhört roligt och stack som ett jehu för att leka med den. Sen körde vi lite sakta gående. Där får jag nog vara lite duktig och lägga en del tid för att få det bra. Sen fortsatte jag med lite kryp. Det är fortfarande starten som är den magiska punkten och nu ska jag vara duktig denna veckan så jag kan gå vidare. Några ställanden och lägganden efter det. Läggandet är ju klart men jag varierar för att se så Tina verkligen förstår skillnaden i momenten. Sen måste jag köra hopp rakt ut igen då jag inte har tränat hopp på ett tag och hon såg ut som ett frågetecken.... Jaja den hunden!! 
När vi hade kört runt Tina en stund släppte vi alla hundarna igen och lät dom rusa av sig.
Men nu när man är hemma igen kan man tro att Tina varit inlåst i en liten låda hela dagen för hon är precis lika pigg och träningsvillig som förut.  

Så nu ska jag träna henne i att ligga stilla för jag vill kolla på tv och slappa lite...

Kommentarer
Postat av: Heléne

Det var värst vilka flitga typer ni är...
Själv frös jag nästan fingrarna av mig under dagens träningspass och funderar på att hålla mig borta från allt vad en appellplan heter tills vi är uppe på åtminstone + grader igen...
Ha det gott!
Heléne

2006-01-23 @ 23:51:00
Postat av: Anfia

Oj så du tränar... men snart kommer jag... hehe ÄNTLIGEN!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback