Spår med Thomas &Liz (bild)

Spår med Thomas &Liz

Igår kl 10 träffades jag, Thomas och Liz i Guddehjälm för att lägga lite spår. Där var snön inte knähög och det är ju ganska intressant att se hur hunden jobbar vid alla de spårövergångar man faktiskt hade under sitt spår! Liz la mitt spår och det var jättebra för hon har inte en aning om vad jag gjort med Tina innan och jag bad bara om ett ca 500m långt spår med 4 träapporter och ett slut!

Medan spåren låg till sig satt vi och fikade, snackade skit samt åt de kanongoda bullar Thomas hade införskaffat!

När ca 1 timma gått gick vi ut med alla hundarna. vi släppte på en och en. Tina var jättehet och jag hade ett fint drag i linan. Det märks att hon tänder på att någon annan gått spåret, sen att jag inte tagit i nån av apporterna var också ett plus. Där det gått djur kollade Tina bara av för att sen återgå till det rätta spåret!
Jag var jättenöjd med spåret och längtar till barmark, så man kan köra igång ordentligt!

De andra hade också haft lyckade spår och vi var nöjda när vi gav oss hemåt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback