Träning i snön (bild)

43263-1

Jaha då ska man börja blogga då!!
Spännande...
Jag heter Anna och har en Bc-tik som heter Tina och är 1 år! Jag skaffade henne när hon var 6 mån, och det är en hund som verkligen passar mig som handen i handsken. Pigg och glad samt bara älskar att träna!

Jaha. Tina och jag var ute och tränade igår. Alldeles ensamma på klubben var vi och snön var riktigt djup.
På agendan för dagen var mina halter där jag kompenserar med hunden alldeles för mycket.
Gick väl hyfsat, men det var svårt att gå ordentligt i den djupa snön :-/
Sen gav vi oss på krypet och som vanligt kunde Tina själv!! Hon startar när jag tänker kommandot!
Tekniken hon har är riktigt bra men jag måste verkligen få till starterna.

Efter detta så körde vi lite inkallning med ställande och det börjar hon förstå nu!! Moment med snabba skiften tycks vara det som passar för denna hunden! Kul!
Tina hade för dagen fått en ny leksak, en sån där korv i tennisbollsmaterial med snöre. Den var mycket uppskattad av henne och hon sprang som en dåre med den i munnen.

Vi avslutade med plats och en långpromenad i vinterlandskapet! Härligt!

Kommentarer
Postat av: Peter

Jaja, (galenp-)Anna! Har man inte jobb så skaffar man sig. Men det ska bli intressant att läsa om dina & Tinas' 'progress' i fårhagen - det andra är väl bara som.....
Nä, skämt åsido, ge järnet så blir det nog bra.

Postat av: Anfia

Ja håller du ändå på me en sida så... aaa asså gör gäääärna min me... aja muse e nu inte nån sån hund.. men ´han e gryyym... men aa letandet efter en vovve att jobba me letas ju efter... tack för all hjälp... å All lycka till dej å Tina ;)
Från mej å Kovven...

2006-01-05 @ 21:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback