Äntligen sök

När jag var iväg på lägret i helgen så frågade Sonja om jag ville vara med och köra sök, då de var lite få i sitt gäng den aktuella dagen. Jag har ju länge varit sugen på att starta upp Tina i söket igen. Sagt och gjort, vi träffades kl 17.00 på Uddevalla brukshundklubb. Det var enormt varmt, men det var bara att gilla läget. vi vallade av rutan och sen började jag med Tina. Hon sprang glatt ut men hade ögon i nacken på mig hela tiden. Problemet hos Tina har varit att hon inte riktigt har velat lämna mig, ihop med att figintresset varit allt för lågt. Jag körde 5 skick för att sen binda Tina i ett träd. Jag tänkte nämligen köra sist oxå. Vi körde de andra hundarna och det var verkligen roligt att se den blandning av raser jobba så fint. Jag tycker verkligen om söket, det är så socialt och man glädjs så med alla som kör när det går bra.

När alla sen kört sina hundar var det dags för Tina igen. Medans Sonja och Bengt tog ner snitslar, gick jag och värmde upp Tina. Nu hade hon ett helt annat intresse för stigen och platsen där alla verkat ha så roligt. När jag drog mig uppåt så drog hon ifrån mig och letade snabbt upp Sonja. Jag ropade inte tillbaka henne, utan lät henne gå, för detta var ett enormt steg för en hund som bara varit nöjd med sin lilla matte.
Ute hos Sonja fick hon dessutom massa godis, och nu ville hon inte lämna fig alls. POSITIVT
Vi körde ytterligare 3 skick och nu gick det på räls, fullfart, glädje, inga tendenser att titta på mig. Kanon. Belöningen som verkade fungera var korv hos fig, som gick lite framslag för att sen avsluta med leksak som Tina fick ta in till mig.
Jag kände mig jätteglad och nöjd, för nu såg det riktigt bra ut!!

Efter söket körde vi en plats, det var inga problem. Skönt med en hund som ligger så bra! Sen körde jag yttepytte knaslydnad och kan väl säga att positionen på fria följet var rent horribel, men har man inte kört på en månad så är det så det blir. Men lilla söteTina var så glad så!!

Idag blir det bara en promenad och ev lite vallning. tiden räcker nog inte till mer då vi ska åka och titta på ett hus. Spännande som bara den!!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Silva

yes!!!! nu är ni på G!!! Fixa ett litet sökläger sen så kommer vi!!!
Kul att det gick så bra & det kanske bara var så att lilla Tina behövde mogna till sig lite...
Kramisar!

2006-07-19 @ 10:56:21
Postat av: Anna

Ja... det kanske man skulle ta och göra. Får fundera på när jag ska få till det bara! Vilka vill komma??

2006-07-19 @ 14:27:24
Postat av: Anonym

vi vill säkert & hur många kan vi vara? Iofs har vi massor av helger uppbokade i början av hösten, men kanske framåt november kanske?? Vi får spåna vidare....

2006-07-19 @ 15:43:09
Postat av: silva

glömde namn i upphetsningen...

2006-07-19 @ 15:43:33
Postat av: Anna

hahaha ja jag blev lite fundersam :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback