Framsteg och bakslag

Idag var jag allt lite seg när jag gick upp, gårdagens spelkväll hos grannarna satte sina spår  Bloodshot 
Men det var bara att bita ihop. Jag tog vovven med mig och gick till fåren för att träna lite. Väl där så blev det varmt och hett, men Tina skötte sig fint!. Bra avstånd på hämten, hon gick längs staketet, mer utrymme finns ju inte. Sen föste vi lite och då delade vi flocken och tog en tacka med 2 lamm. Att jag inte har gjort det tidigare, det blev helt annat flyt och lättare och bättre träning. Idag märkte jag även på Tina att hon vuxit i sin kostym lite mer och fått mer självkänsla igen. Härligt! När fåren utmanade Tina så backade hon inte en milimeter, utan vann faktiskt alla gånger. Perfekt! Efter passen så sprang Tina ner och la sig i bäcken. Helt klart har hon börjat uppskatta vatten mer.
Sen när vi gick hemmåt så hade hon tyvärr en liten hälta fram, inte så kul. Men Anna sa att ett bakslag brukade komma unjefär nu, när hunden mår bättre och börjar köra på mer. Lite surt dock.

På kvällen blev det åter igen lite party hos grannen som nu fyllde år! Grattis!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback