Simträning

Igår efter jobbet träffade jag Anfia för att åka och bada lite med vovvarna. Tina är ju en badkruka och Warroo hade aldrig badat, så det kunde ju vara lite spännande. Innan vi begav oss så tog vi en tur förbi Huveröd. Även Anfia hade nu lyckats dra upp en boll i ett träd *s* hmmm minns rätt väl hur mycket hon pikade mig då jag hängde min i ridhuset, där den förövrigt fortfarande hänger. Bara att köpa sig en ny. Tyvärr var de bollarna som hon ville ha slut. Synd för även Tina tyckte de var otroligt roliga. Jaja jag köpte iaf 2 nya, typ Stiansen boll fast med jättelångt snöre. Kanon, tyckte Tina! Sen bunkrade jag även upp med grisöron inför semestertrippen. Toppen att kasta till djuret när hon blir jobbig på kvällen.
Sen gav vi oss av till Hällungen. Jag fick sätta koppel på Tina för att hon skulle simma. Hon är lite feg precis när hon ska släppa taget och börja simma, men oj så mycket bättre det har blivit. Jag gick rätt mycket fram och tillbaka med henne så hon fick simma ordentligt. Det var faktiskt riktigt varmt i vattnet, även för mig!
Warro var inte feg, han kastade sig i och simmade, plaskade och hoppade om vartannat. Han kanske inte var världsmästare i simteknik, men det lär komma. Härligt med en hund som älskar vatten så!! Tina är väl den första hund jag har haft där jag fått kämpa så, men vi ska nog få till det oxå!

Jag tog lite kort men det var inte helt lätt, hundarna for fram i ljusets hastighet och skuggor och mörkt vatten gjorde det inte lättare. Men ett par ska jag lägga ut senare!

När vovvarna badat klart hade de lek-race på stranden. Jösses va de sprang!! Det är så härligt när dom kan leka så bra! Även Anfia tyckte Tina såg bättre ut i rörelserna och framför allt, att Tina var piggare än på länge! Härligt!
Mitt när vovvarna for runt så stannar Warro upp, han var lite kissnödig tydligen.... Ja Anfia, vart kissade han? Jo på din tröja. Hahahahahahahahahahahaaaa Det var lite roligt faktiskt!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback