Valläger

43263-100

Så var då lägret slut. Det har varit lika trevligt som vanligt och det kändes nästan lite tomt när man skulle åka hem. Bilder finns på
hemsidan

Jag åkte som sagt upp på onsdag eftermiddag, och vi samlades för middag klockan 19. Åsa och Malin hade en liten genomgång av grupper och instruktörer, samt allmän planering. Efter det bubblades det på, med alla man inte sett på länge.
   
På torsdagen så började vi med att dela upp våra får i mindre grupper och jag och Tina fick äran att valla ner fåren till vårt fält. Det gick fort och intensivt kan jag säga. När fåren väl var på plats hade vi en genomgång med Gittan, vår instruktör, för att hon skulle få lite kött på benen.

Jag körde sen mitt första pass i en 25x25m fålla för att fösöka få Tina att lyssna lite bättre på mig, innan jag tog ut henne på det stora fältet. Gittan tittade på hur jag och hunden jobbade och tyckte att det såg bra ut! *phu* Man blir allt lite nervös när man går ut så!! Jag har ju fått lite problem med mina hämt så jag la stort fokus på dem, tillsammans med fösningen. På kvällen var det härlig middag och allmänt jätte trevligt.
Blev dessutom inbjuden på rolig efterfest med god whiskey, aldrig fel Blurry DrunkWhiskey

Vi körde ungefär samma upplägg på fredagen, men både jag och Tina var rätt slaka efter gårdagskvällen så Tina röjde och jag garvade. Hade dessutom extra svårt med höger och vänster denna dag Blushy 4
Extra kul var att min kompis Silva och hennes söta vovve, Q-bus kom förbi och hälsade på oss. Jätteroligt eftersom vi träffas alldeles för sällan.
På kvällen kom jag in i andra andningen igen och det blev festligheter igen. Vi gick en väldigt rolig tipspromenad som Malin E och Annsofie hade anordnat. Efter det blev det brännboll. Kan nämnas att det var enormt tävlingsinriktade människor som var på plats så det var stor prestige i spelet. Det slutade dock oavgjort, till allas glädje.

På lördagen och söndagen var det lite mer fritt, så jag passade på att fara runt lite bland grupperna för att få nya får och fält. Jag fick fantastiskt många fina tips och mycket peppning. Det är oerhört skönt att vara med folk där det aldrig är ett problem att ställa alla dessa frågor som dyker upp.

Tack alla som var där och framför allt Malin, Åsa och Stefan som alltid fixar dessa suveräna läger och dessutom låter mig vara med!

Förresten, jag tältade ju och det gick väl an tills det blev 6° på natten, då packade jag ihop mina saker och flyttade in i en husvagn med Annsofie och hennes söta vovve Obbe. Mycket skönare! Så nån tältare det blir jag nog aldrig, men Tina tyckte det var oerhört trivsamt. Jag fick pikar av grannarna som hört mig och Tina på nätterna -Men Tina tycker du verkligen att vi ska leka nu?? Prassel,prassel,prassel -Hihihihihi aaaaajjjj. Prassel, prassel
.  Bag HeadMåste ha varit några andra!! *s*

Tinas kropp har hållit bra så länge jag inte slarvat. Jag gjorde tyvärr det första dagen vilket direkt resulterade i en hälta samt oerhört stel hund på förmiddagen, dagen efter. Jag bröt förstås ihop men skärpte till mig. Värmde, masserade och varvade ner ordentligt, då funkade Tina kropp bra tycker jag.
Jag har dessutom fått ett negativt svar på borrelia testet, vilket känns bra. Imorgon ska jag köra sök i Trollhättan. Det ska bli spännande!!

Ha det gott



Kommentarer
Postat av: silva

weeeeee!! Äntligen sökträning!!!! NU är ni rätt väg!!
Kram på er båda.

2006-07-18 @ 07:03:25
Postat av: Anna

Ja, efter att ha hört hur bra det går för er så kunde jag inte hålla mig längre. Men det kan ju ändra sig snabbt *s*

2006-07-18 @ 08:57:31
Postat av: Team Anfia & Warroo

ååå va mysigt ni verkar ha haft det.. *avis*.. men välkomna hem igen...

Postat av: Anna

Tackar, nu ska vi föröka hålla den positiva andan igång!!

2006-07-18 @ 12:23:08
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Åhååå det låter som om vi missade ett kanonläger,kul att titta på dina härligt fina bilder å läsa om allt trevligt ni gjorde!!!=D
Skönt att Tina håller och att svaren på borreliatestet är negativt.
Lycka till i sökskogen!
Kramizzar A-C & tjejerna

2006-07-18 @ 20:06:58
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback