Helgen

Tja vad har då hänt i helgen? Pga sjukt barn så blev det mest att jag fick hålla mig hemma. Men på fredagskvällen så åkte jag till Susanne och red. Helge var pigg som bara den och gjorde rejäla bocksprång i galoppen. Jag vägrar att trilla av en så stor polle i galopp på grusväg så det var bara att sitta ner ordentligt. Hästarna var fulla av spring och bus så turen var väldans rolig. Nästan som när man var ute och busred som liten  Horse 
På lördagen så var det trädgården som fick sig en uppryckning. Med tanke på alla grannars blomsterlådor och perfekta rabatter så var jag så illa tvungen. Rabatten blev fin, men några blomsterlådor blir det inte!
På kvällen var jag och emelie ute och red en liten runda. Jätteskönt. Tina är alltid med ute och hon älskar verkligen att springa med på dessa turer. Helt grym konditionsträning!

Söndagen däremot gick helt i hundens tecken. Jag åkte ner till klubben, för att hjälpa till på dagens skyddstävlingar. Det var väldigt trevligt men otroligt varmt. Jag har numer en schysst raggarbränna på ena armen!  Goofy  Efter tävlingarna åkte jag och Linda för att svalka av hundarna i Ingetorpssjön. Tina badade nästan. Jag tror att vi kommer att knäcka den nöten under sommaren.
Sen begav vi oss upp i skogen för att köra lite sökövningar. Dom gick enligt mitt tycke bra och jag är nöjd med lillan.

Klockan 17 skulle vi träffa Svend för att få valla lite. Det var varmt på gärdena men jag tyckte att alla hundarna klarade det helt ok. Svend hade ställt upp 2 grindpassager, en tratt samt en liten fålla. Här skulle vi köra våra hundar efter hur långt vi kommit. Tina var otroligt lyhörd  och grindarna gick utan problem. Tratten var lite svår men löstes bra båda gångerna. Fållan var däremot svår och där fick vi kämpa länge. Självklart är det förarfel som gör att det blir problem. Men ibland när man gör ett misstag en gång kanske man kunde få lite tips om hur man ska tänka inför nästa runda. Det är ju dumt att göra samma misstag igen! Jag var otroligt nöjd med Tinas arbete idag men kände mig missnöjd, besviken och ledsen över träningen i sig. Ibland kan det vara skönt att få även positiv feed back.
Jaja, det känns ju så där, då vi ska tillbaka idag igen. Fördelen var att jag pratade med en tjej igårkväll ang vår träning och fick lite inside information genom henne, som gjorde mig något gladare. Men det hänger fortfarande över mig lite.

Ok detta var min helg och nu kommer det förhoppningsvis tätare uppdateringar igen. Som sagt, vallning ikväll!

Hej hopp!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback