Spårsöndag

Idag var vi alla rätt sega och drog oss länge. Men väl efter frukost åkte jag till Kerstin som hade lagt ut ett spår till mig. Härligt att bara komma dit och släppa på sin hund!!
Upptaget var mer balanserat idag, hon gick rakt och fint ut, valde rätt håll och gav sig av. Det är torrt, torrt i markerna. Terrängen var varierande med ljung, vitmossa, berg, blåbärsris och lite myraktigt. Jag vet inte om det är så att detta torra är lite svårare för Tina, för detta är ju första sommaren som jag spårar med henne. Men jag tyckte hon gled ut lite i spåret idag. Ska återgå till Stiansens spårmetod lite igan för att hon inte ska fortsätta i den trenden! Men summan av kardemumman var att vi missade 1 apport men fick med oss 2 extra i form av tappade snitslar!! Trots stekande hetta så gick hon inte ner sig utan snarare tvärt om.
Jag är jättenöjd med henne och det var ett bra och trevligt spår!!
Kerstin hade dessutom varit så ambitiös och numrerat apporterna, vilket ju var kanoners!!

Sen tog jag en runda i Kerstin fårhage, kan ju inte låta bli. 
Ditra och Tina fick leka av sig och jag tog en liten titt på Busys kryp! Det kommer säkert bli bra tror jag!!

Vi håller alla tummar för Kerstin coh Busy till helgen. Men händer inget dramatiskt tror jag de har uppflyttningen i en liten ask!!

Idag är det vallning på agendan igen och jag vet inte riktigt hur jag känner för det men vi får se hur det går!
 
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Sedär ja, så Kerstin skall ut och tävla igen, vart kan det vara och i vilken gren blir det då?
Ha det gott!
Heléne

2006-06-19 @ 23:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback