Tillbaka igen

Efter en sjukt skön helg med god mat och div roligheter så är man nu tillbaka hemma igen.

Midsommar firades med dans och lekar, precis som det ska vara. På lördagen testades Sunne Waterpark. Det var jätteroligt med roliga rutchkanor!   
Teethy
På söndagen packade vi oss hemmåt rätt tidigt då jag och Emelie skulle rida ner den häst jag brukar rida samt vårt russ Hurra till ridskolan där ungarna ska vara på ridläger en vecka. Vi tog en lång härlig tur och var ute i ca 2 timmar. Emelie tyckte det var kanonskoj och hon var så himla duktig! Morphing Heart Riktigt kul att få ta en så rejäl tur med ungen! Helge däremot var stel, stirrig och allmänt tröttsam. Det märktes att jag inte hunnit rida honom på en vecka. Suck!!

Igår fullkomligt vräkte regnet ner. Lite trist kändes det allt men det är ju lovat bättre väder till helgen. Hoppas, hoppas. Vill åka ut med båten och sola lite! Det känns ju helt knas att det snart är juli. Vart tog tiden vägen??? Jag tog ialla fall med vovven och åkte till Varberg för att valla med mitt gamla gäng! Och vädret till trots så var det ett av de bästa beslut jag tagit på länge! Tina var så het och underbar och det märktes att hon tyckte det var roligt att valla igen! Självklart så påverkas man av hunden och blir superglad att se sin lilla gumma trivas så, vilket gjorde att man svävade på små moln. En positiv härlig spiral, där jag och Tina var så himla glada! Men tro för den skull inte att hunden gjorde allt rätt, för det var inte fallet!! *s*
Tvärtom, ihop med att hon blev så himla het, så körde hon sitt eget race. Men på ett snyggt sätt ändå. Jag var ju bara så glad att min Tina var tillbaka. Blow Kiss  Men hon gick bra, Stumpan, med attityd och jättefina hämt. Körde även lite fråndrivning och där börjar hon parera själv nu utan att jag måste styra med kommandon. Jättepositivt! Snart behöver jag inte vara med alls utan kan sitta och dricka kaffe medans hon vallar *s*
Så när vi var klara vid 22-tiden var jag totalt genomblöt men glad lycklig och nöjd. Det är kul att valla igen!

  











Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Hejsisvejsan!
Kul att läsa om hetaTinas träninspass i fårhagen!Vi har abstinens efter trrrääääning både jag & Mejan,vi har bara staketvallat i 2 veckor=(Men ska röntga om imorron,så håll tummarna att det ser helt och fint ut...Varma och soliga hälsningar från Pite


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback