Väldans bra träning!

Idag var jag oxå hemma och pga en irriterande rethosta som höll mig vaken större delen av natten, så lyckades jag försova mig såpass att ungarna kom försent till skolan.
Idag var det enormt fint väder och runt 12-snåret så kände jag mig såpass pigg att jag gick ut och la ett spår med upptag och 5 apporter. Medan spåret låg till sig, tog jag med mig Tina i bilen och åkte och tittade till fåren. Försökte återigen valla in dem lite men idag var de mer än bångstyriga, så jag fick lägga ner det efter en liten lyckad fösning. Innan vi åkte hem gjorde jag ett litet upplet med 3 föremål i en smal korridor. Det gick utan större problem. När vi sen kom hem var det dags att ta spåret. Idag gick Tina ut målmedvetet och rakt. Tog sen spåret åt rätt håll, sen bar det av och för första gången på denna hunden så betydde spåret mer än apporterna. Hon gjorde nån sorts minimarkering och ville sen gå vidare. Hahaha den hunden har ju alltid plockat apporter som en tok!! Men det är ändå positivt då jag saknat lite glöd i spårarbetet! Jag är supernöjd med henne och detta var nog ett av hennes bästa spårarbeten!  
Sunshine
När vi var klara med spåret så gick vi hem igen och vilade oss, för helt plötsligt var det 20° varm igen och det är man ju inte van vid. 

Efter middagen gick jag ut igen för att pilla lite i stallet, när jag släppte ut Tina kunde jag naturligtvis inte låta bli att fortsätta min helt sjuka lydnadsträning. Den går ut på att göra bara knäppsaker och det funkar skitbra! Tina älskar det och blir på kanonhumör. Idag satte jag henne bara bredvid  mig för att säga mitt frikommando Poppelipopp och leka som en tok. Tina blev helt galen och kom in fot för att få leka galna lekar.  Goofy Efter det körde vi raka inkallningar som var helt sjukt snabba och rakt upp i min famn!! Humpf!
Söta lilla Tina var jättekul idag. Sen studsade jag Tina och barnen lite studsmatta för att avsluta med en kort promenad runt berget med grannens labbevalp Ceasar. 

Jag skulle egentligen varit iväg och tränat med torsdagsgänget men ville inte åka pga av förkylningen. Men nu känns det bättre och i morgon blir det jobbet igen!

Over and out
   






Kommentarer
Postat av: anfia

hehe.. asså det tränades ändå haha.. ses i kväll

Postat av: Anna

heeehheeee mmmm blev ju så då!!

2006-06-02 @ 11:42:10
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback