Äntligen spår

Äntligen blev det ett spår, isig stubbåker, men ändå.  När spåret var lagt åkte jag till huveröds och köpte hundmat. Väl där hittade jag en enormt söt tennisboll i snöre. Fint neongrön boll med lika neonrosa snöre. Wow, som hittat, den slank med, samt 3 enorma grisöron. Tina käkade i 1 1/2 timma på ett.... Väldigt käckt!! Efter detta bar det av till Anfia för promenad. Tina låter som ett jetplan nu när hon är i löp och tror sig vara stencool. Lilla stumpan, skönt när det är över! När vi promenerat en bra stund så släppte vi djuren så de fick leka en stund, Warroo var riktigt tuff. Men båda hundarna har ett fint hundspråk och dom var jättekul att titta på när det körde sin katt och råtta lek!
Sen började det skymma och jag fick skynda mig att ta spåret. Tyvärr hade jag inte tänkt på att fylla bilen med hundgrejor efter semestern, så tyvärr var inte selen å lina med. Jag körde med koppel och halsband och till en början med var Tina lite fundersam. Där ser man var dessa attiraljer har betydelse för unga hundar! Men som tur var hade jag lagt en tidig apport efter bara 10m, då trillade 10öringen ner och resten av spåret gick på räls.  
Way To Go

När jag kom hem igen var det dags för fåren att få sitt, åkte upp till bondsonen som visade alla sina fina tjurar och hade rundvandring med mig i sitt nya stall *s* Efter många om och men så fick jag en gigantisk halmboll att ha till fårhuset! Den lär räcka ett tag!

Skönt att ha gjort lite nytta med hund och så idag och efter ett långt samtal med min fårcoach så känns det som att det kanske kan bli kul att valla lite oxå!!  Thanks  Mr P   


  

  Annapanna






Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Hallå där!
Härligt att höra att snön börjar smälta undan hos er och att det börjar bli säsong för spår å uppletande...Här har det varit plus igen,så nu är det bara issss över allt + all snööö=(
Va tog det sååå länge att äta upp ett grisöra...Men va va de för öron,kanske det var dumboöron;-)Ha det gott!

Postat av: Anna

Ja örat var helt gigantiskt..... suveränt!!

2006-03-21 @ 22:00:53
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback