Det är jobbigt att vara månskensbonde....

Gårdagen spenderade jag med min kompis Madde i stan för fika och bio. Alltid lika trevligt  att träffas, tjafsa, fika och sen avsluta med en film.  Denna dagen var det snöstorm i stan så det var faktiskt ganska mysigt att sitta på café. Hot Chocolate Pie 

Men idag var det tillbaka till verkligheten igen. Det var fullt upp på jobbet då alla andra på min avdelning var hemma sjuka. Jag hade på morgonen deklarerat att det minsann var dags att börja tänka på beach 2006 och nu skulle det minsann inte bli massa fika för mig mer. Men när jag vid 3-tiden var näst intill knäckt, tog ekonomichefen bilen ner till Tempo och inhandlade bullkrans som han sedan ansåg att jag var tvungen att äta minst en tredjedel av för att klara resten av dagen...  Hmm 2 Sen kom en kille på marknad och gav mig en hög med Polly.... Jag älskar Polly-godisar. Var detta en kupp tro??? Vem bryr sig egentligen, efter en sådan hysterisk dag var jag enormt tacksam. Jag har otroligt gulliga medarbetare!!  Xoxo

Väl hemma så hade fåren återigen ätit upp sin enorma ensilageboll så det var dags för en ny date med den lokala bondens son. Vi bestämde att han skulle komma kl 19 så jag hade 2 timmar på mig att promenera samt fixa med hästarna och ta in dem. Jag gav mig ut på en härlig runda jag har som är runt en massa, massa ängar. Fördelen här är att Tina får springa och pulsa ordentligt hela tiden, för det är sjukt mycket snö. Nackdelen är att jag får pulsa för det är sjukt mycket snö.
Som vanligt verkade jag vara den ända som var trött när vi kom hem igen. Detta trots att Tina springer fram och tillbaka hela tiden i en otrolig hastighet. Hon har bra kondition lilla gumman!!
När jag kom hem såg jag att jag fått gäster men jag var ju tvungen att fixa klart i stall samt mata fåren så det tog mig ytterligare en halvtimma innan jag kom in. Precis när jag lastat av mig ytterkläderna så kom så klart bondsonen så det var bara att kasta sig ut igen!  Depressed 
Det är ganska tidskrävande med alla dessa djur kan jag säga.... och enligt bonnsonen så verkar tackorna dräktiga och fina.  Fainting Haha nä då, det ska nog gå bra detta oxå!! *s*

Full rulle hela tiden..... men ganska lite träning denna veckan. Rätt skönt faktiskt!!


43263-38





Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Men hallå,ni måste ju ha mer snö än här i norr...Å jag & Mejan som tänkt att åka ner till Gbg å träna lite på barmark,hummm!
Ha en skön dag!
A-C & Co

Postat av: Anna

Det kan du glömma... det är hur mycket snö som helst. Snöade hela måndagen, lite igår och även lite idag :o( Så någon barmark är det inte lätt att hitta!

2006-03-02 @ 10:51:32
URL: http://bctina.blogg.se
Postat av: Linda

Där ser du baggen var inte som du trodde. Han kanske bara lurar dig för att han vill vara kvar.. Lilla Markus kan du inte sälja.. Det förstår du väl.. med så fin härstammning och allt..

2006-03-02 @ 17:58:04
Postat av: Anna

hmmm ja du, Linda det var en lurig bagge... Vi får väl se vad som finns i magarna på tackorna, det kanske bara är hö!! :o)

2006-03-03 @ 12:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback