Läger!

Ja, det blev visst lite förseningar då det varit lite störningar på bloggen de senaste dagarna... men nu kommer uppdateringen om lägret!!

På fredagen skulle jag träffa Linda och Lena kl 07,30 i kållered för att Myzan skulle få åka i min bur. Lenas bil var full av packning, folk och hundar så då fick Myzan åka med mig istället! Så det var bara att gå upp med tuppen  
Chicken 2 Lite småjobbigt när man tittade ut och såg att det kommit ytterligare 1,5 dm snö under natten. Det hade inte kommit så mycket i stan och ner igenom var det inte heller så farligt!

Vi hade bokat in oss på ett bed&breakfast ställe och det var jättehärligt att få eget rum med dusch och toa samt god frukostbuffé på morgonen. Dessutom var det jättebilligt!!! 

När alla kommit gav vi oss ut i skogen. Där hade vår inhyrda instruktör Jörgen Stiansen lite genomgång, sen skulle vi gå ut ett spår på 2-300m. Som vanligt lyckades jag mindre bra, mitt blev en gnutta längre!  Blushy 4  Linda ringde och efterlyste mig när jag var på väg tillbaka *s* när jag sen gick med de andra så förstod jag att mitt kanske inte bara var en gnutta längre.... 

När det var dags för mig att spåra så hade jag fått med mig en hel del tips från de andras spår som jag kunde utnyttja! Inte helt fel! 
Tina spårade jättefint och växte under hela spåret!! När jag väl kom till slutet var det bara Jörgen och Lena från Kind som orkat hänga på hela sträckan *s* som enl Jörgen var ca 800m. Haha typiskt mig!! 
Men lillan gick strålande och jag var nöjd!

På eftermiddagen körde vi upptag och det var kul att se att alla hundar funkade så bra med Jörgens teknik!
De flesta var lite trevande ut på första men fint motiverade på andra upptaget!! Detta gällde även Tina och det känns kul att ha börjat med upptagen!
Det bästa var att jag kände att jag fått så mycket redan första dagen och nu var det ändå 2 dagar kvar!!  Way To Go 

På kvällen åt vi gott och tjötade lite skit innan vi rasade i säng!

Dag 2

Idag åkte vi till ett militärområde och hade tillgång till stora ängar!
På dagens agenda stod det parallellspår med övergångar samt folkvimmel i spåret. Kan sägas att jag var lite nervös över hur Tina skulle fixa detta! Faktum är att Tina triggades rätt rejält på detta och låg som en dammsugare i spåret! Övergångarna var heller inga problem. Det ända som störde henne lite var när Conny fick säga till sin hund lite när de var precis bredvid oss, då tog hon åt sig, men det släppte snabbt när hon förstod att det inte var hon som gjort något fel! Folksamlingen verkade hon inte uppfatta! 
Wow vad dessa vovvar kan! 

På eftermiddagen körde jag ytterligare ett knasspår med Jörgen själv som sprang omkring och gjorde div  svårigheter med övergångar och närgångna spår. Vi la tex en spetsvinket mittemot varandra där spetsarna bara låg med 1dm mellanrum. Kan sägas att jag var rätt nervös för att ta det spåret!  
Men Tina var enormt motiverad idag, lyft av gårdagen och förmiddagens spår tror jag! Hon hade inga problem med spåret överhuvudtaget. jag blev otroligt glad och stolt när Jörgen sa att han var imponerad över hur hon fixat spetsen. Totalkontroll på sitt spår!! 

Jag avslutade dagen med ett upptag där hon jobbade sig ut rakt och fint för att sen ta rätt håll på spåret!! Vilken dag!! 

På kvällen stod jag, Linda och Linda för middagen och det var inte lätt då det inte fanns så mycket kastruller. Men med långpanna och wok lyckades vi göra spagetti och köttfärssås!!

Dag 3

Idag var Tina trött!! Men jag och Linda hade bestämt oss för att gå ett parallellspår. Sagt och gjort.
Vi starade ca 15m ifrån varandra för att sen gå ihop till ca 2m mellanrum, där la vi apport. efter det gick vi ihop i gåsamarch ca 8m för att sen splitta och lägga apport. Sen blev det en övergång samt vinkel, apport gåsamarch över en kulle, splittning, apport, vinkel, övergång, apport och till sist slut!! 
Avancerat va? *s* Men vilka hundar man har, vid splittarna valde de rätt inga problem med övergångar eller apporter. Tina hade lite jobb när jag växlade underlag på kullen men annars var det inget! Duktiga små hundar!!

Efter detta la jag 2 upptag och bara ett litet simpelt spår utan krusiduller. Jag är nöjd med dessa oxå och känner mig oerhört tänd och inspirerad att träna spår nu!! 

Tack Linda och Lena för att jag fick följa med, jag anmäler mig redan nu inför nästa år!
Tack Jörgen för enormt engagemang och inspiration!!

Mer bilder kommer att läggas ut! Men här kommer en på Ceta!
Ceta far iväg  
   






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback