När jag for som en vante så kom jag ihåg...

Idag fick jag för mig att jag skulle gå i Stenungsund med Anfia. Dels för att Anfia så gärna ville träffa Exa och för att jag uppenbarligen helt glömt hur det är att gå med 2 stora hundar i koppel. Tina far ju alltid som ett yrväder fram och tillbaka men vad gör det när det bara är ett djur. Men när Exa och Tina sprang härs och tvärs för att lukta på kissfläckar så blev det lätt kaotiskt. Jag halkade runt på trottoaren och försökte få vovvarna att gå rakt. Jag brukar aldrig tjata på mina hundar men när Exa gjorde den perfekta imitationen av pensionärshund som var döv, så hörde jag själv hur jag gick och gnatade på henne. Tills slut orkade jag inte mer och släppte dom båda lösa. Och vips så hade jag 2 lydiga små byrackor igen. Tongue Out 2 
Idag gick vi med hög hastighet vilket resulterade till att jag efter att Anfia var avlämnad gav mig ut på ytterligare en tur. Jag tog bilen upp till nestehallen och gick en av de skogsrundor som är där. Det var väldigt kallt när solen gått ner men hundarna fick ialla fall vara ute i lite mer än 1 1/2 timma.

Det är kul att se hur bra de kommer överens, och det är framför allt skönt att se att Exa inte alls stressar upp sig så mycket över att vara här. Hon är väldigt behaglig den lilla gullhunden!!  Blinking Heart  






Kommentarer
Postat av: Anfia & Warroo

hahaha... ja det va en rolig promenix må jag säga... *asg*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback