Är man dum, får man kräla i skiten....eller årets första bad

Och just så var det. Idag var det vallning igen. I full storm ska sägas, så man hörde inte mycket och tydligen inte hundarna heller. Jag började, och Tina var enormt het idag. Först körde jag ett hämt som var helt ok. Sen körde jag banan och Tina tryckte lite för mycket hela tiden och lyssnade dåligt på mig. Sen tog jag in och ut fåren ur fållan och där gick det bra!
Både får och hundar var ystra idag, och många hade lite problem med att fåren drog in i fårhuset. Svend skickade ner mig för att hjälpa en annan deltagare att få ut fåren. Jag tog med Tina in och hon hämtade snabbt och lätt ut fåren. Jag la henne strategiskt och vände ryggen till för att stänga till huset med grindar. Så jäkla korkat av mig att tro att hundf*n skulle ligga kvar snällt och vänta på nästa kommando. Nä då, Tina gav sig av, snodde fåren mitt framför näsan på den andra hunden och körde tillbaka dom till mig.
Jag var inte med, för det gick blixtsnabbt och helt plötsligt kördes jag över av 11 får och en hund. Jag tappade balansen och blev fullkomligt överkörd.  
Cover UpDär låg jag i skiten.... Fy så dråpligt. Bara att resa sig, köra ut fåren igen och sen ha lite bättre koll på hunden. När jag kom tillbaka sa ingen ett knyst, trots att jag var helt full av fårskit. Hade det varit nån annan så tror jag inte att jag skulle ha kunnat hålla mig för skratt, men dom var oerhört artiga! *s* Jösses!! Jag skrattade ialla fall hela vägen hem!

Men hur gick det sen då? Jo riktigt, riktigt bra! Fick återigen mycket beröm av Svend som sa att jag började kunna läsa djuren fint och agera därefter! Och det kändes helt kanon. Jag fick till ett par riktigt fina hämt samt gjorde en kalasbra gåbort övning som satt som en smäck! Tina åtlydde resten av kommandona som jag gav otroligt fint och jag svävade på små moln. Nu ska vi ha lite uppehåll, så nu ska jag försöka ge mig ut och träna ordentligt!

Hej hopp från en som badat i skiten! 
  





Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Jag hade gjort som du skrattat hela vägen hem! Bara man vetat att det gått bra så hade jag "dött" av skratt när du kom tillbaka till gruppen. Dom måste verkligen varit snälla :-)

2006-05-23 @ 23:56:38
Postat av: Anna

Ja, jag fattar verkligen inte hur dom kunde hålla sig... Herrejösses. För dom kan inte ha missat det!
Helt sjukt!

Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Ja bara man läser om ditt dyk i dyngan,så blir man ju full av fniss.Härligt att SuperTina gick så fint sen!=D
Snart är det dax för vallkurs här,längtar!!!!
Trevlig helg!
A-C & "tjejerna"

2006-05-24 @ 22:23:38
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: anfia

hahahahahahahahaha.. detta hade jag velat se *asg* haha jag hade då inte hållt mej för skratt det vill jag lova!! *skrattar*

2006-05-28 @ 16:44:52
URL: http://anfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback