Full rulle!

Ja dagarna går snabbt kan sägas och nu kommer en liten resumé.
I onsdags så körde jag lite spårupptag samt lydnad med Tina. Tyvärr är vi inne i ett stimm med bakspår, men det är ju kanske inte helt oväntat. Lydnadsmässigt så har krypet släppt och går riktigt fint!! I övrigt känner jag nästan att en paus i träningen är behövlig, då Tina bara vill köra lydnad jämt, och det går så långt att hon apporterar in bollar jag kastar i belöningssyfte... vad gör man???? Igår tog vi ialla fall en resa upp till Dingle för att testa på att valla kor.  Tina har ju rätt mycket eye på fåren, så jag var inte helt övertygad om att det skulle gå. Men vad jag var säker på var att det skulle bygga sjävförtroendet lite på stumpan!
Jag blev inte besviken, snarare tvärtom! Tina försökte stirra bort kossorna till att börja med men insåg rätt snabbt att det var förjäves. Sen gick hon in nära och fint och pendlade bra bakom korna så de fick en farlig fart på slutet. Huga, vilka stora djur!! Mer info och bilder finns på
hemsidan under nötvallning!!!! Kolla in!
På kvällen igår kom Petra Fredrik och härliga Exa och hälsade på! Alltid lika kul att träffa dem. Ja, de hade även med limphunden Hubbe! Ska ta ett kort på honom i morgon och lägga ut!
Så idag åkte vi och shoppade av oss ordentligt. Najs  Smile

Sen var det dags för Emelies hoppträning och idag gick det RIKTIGT bra!!  Jag blev så glad och stolt över lilla dottern som utvecklas så fint!!

43263-88


Nu på kvällen har vi grillat goda kycklingspett med jordnötsås Mums!!
I morgon blir det lite spårträning igen!! Hoppas på uppehåll!





Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Åååå va skoj att prova på nötvallning och att det gick så fint...Jag vill testa med Meja,men sen när jag ser kossaMUUUU så fegar jag ur,hohooo de e ju såååå STOOOORA...;-D
Vilken härlig bild från Emelies hoppträning!!!
Sköt om er väl!
Kramizzar A-C

Postat av: Christina

Hualigen valla "nötter"... får ä väl helt ok men kossor tror jag aldrig att jag skulle våga mig på.

2006-05-27 @ 21:27:27
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Anna

hehe nja när man såg hur snälla kossorna va, så kändes de ok... tills de började få upp farten *s*
hugaligen, då ökade pulsen! :) Men sååå roligt att testa på!

2006-05-27 @ 23:28:58
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm
Postat av: anfia

harregood.. vilken bild...

2006-05-28 @ 10:35:25
URL: http://anfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback