Härliga dag

43263-90

Idag var det superväder och efter en lång skön frukost tog jag och Petra med barn, hästar och hundar på en långpromenad. Fredrik och Janne skulle köra cross, så vi passade på att ge oss av på förmiddagen, vi oxå! Det är rätt bra när ungarna kan hänga med på hästarna när man går långpromenader. Det är kul både för dem och för mig att få lite sällskap! Hundarna sprang runt som vanligt och hade det härligt på turen, och ungarna sjöng och stojade på friskt! Exa passade på att bada i varenda vattendrag vi gick förbi.
Det är rätt kul att se henne nu med tanke på att jag fick lära henne att simma när hon var liten! Petra kan inte tro det när jag berättar att det var på det viset och när man ser henne idag så är det knappt jag tror det själv! Tina och Hubbe var mer skeptiska och gick bara ner lite med tassarna! Bilder finns på
hemsidan.

När vi väl kom hem så tände vi grillen och tog en lätt lunch medans hundarna vilade sig lite!
På eftermiddagen, la jag och Petra var sitt spår till varandra som vi lät ligga cirka en timma . Jag började med Tinas spår och hon tog upptaget fint åt rätt håll idag, yes!!! Sen låg hon på bra i linan med bra fart och tog alla apporter kanon!! Skillnaden med detta spåret var att intensitet och intresse var större, som det alltid är när det är främmande spår! Jag går tyvärr ofta spåren själv och Tina tycker nog det är lite trist!

Sen var det Exas tur... jäklar vilken hund det är. Ett kanonspår iofs sjuk fart som vanligt men så jäkla duktig. Tog apporterna bra och enorm lek. Jag kan erkänna att jag blir sugen på att ta tillbaka henne för att tävla lite... men, men, det går ju inte! Jag körde oxå lite tomslag på ovallat område för att sen avsluta med en sökfig. Även här gjorde hon ett superjobb och ökade för varje slag. Ja, specialen har ju alltid varit bra på den hunden! *Sucka* Jag saknar henne allt lite!!

Efter allt detta blev det god middag med vin, som avslutades med säsongens första rabarberpaj! MUMS!!

Men nu är det snart dags att sova lite, för i morgon är en ny dag!!

Over and out!

Anna

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback