Jag ska sy å jag ska sticka.. tralalalalalaallaaaaaaaaa


Idag var det bara måsten som stod på agendan när jag kom hem! Lite sådär trist, då jag igentligen skulle ha vallat men tyvärr fått skippa det denna veckan och resten av veckan oxå för den delen då det bara är följetongen HAGEN SOM ALDRIG BLEV KLAR, som gäller för mig! Men jag fick dessutom ett bonusuppdrag i form av teaterkläder á la stenåldern! Hahahaha ja just det ja, jag hade träslöjd i skolan, då jag redan på den tiden tyckte att sykonsten var överskattad. Men det blev 2 st klänningar, tänk stil jutesäcksmode, varav den ena av döttrarna fick en cape i fejkpäls som accessoar! 2 nöjda döttrar senare gav jag mig ut och gjorde de käcka gårdssysslorna med får och hästar. Men vad fanns då?? Jo ytterligare en bonus i form av en högtrimmad värstingflakmoppe av märke Peugeot. Och vi pratar inte trampmoppestil utan 125:a scooter. Fräckt. Jag for fram som ett jehu med hö, fårmat och vattenslangar, medans Tina glatt sprang allt vad hon kunde bredvid.
Sen var det bara att boka upp fårsaxen med snälla Peter, för nu ska fåren klippas igen och denna gång ska de även föräras med pedikyr. Jag kommer att vara vältrimmad inför sommaren med allt detta kroppsarbete, för jag minns alltförväl träningsvärken från när jag klippte fåren sist!! Hugaligen.

Jaja, träna hund får vi göra en annan vecka!

 
Bye-Bye 








Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Jaa varför ska det vara sååå låååångt till er???
Vi har oxå bara vallning på hjärnan just nu,men det är ju så himla skoj nu när vi oxå kan börja valla på snöfria ängar;-)Man kanske skulle ha anmält sig till en valltävling i stället för brukstävl.Humm!?
Ha det gött och lycka till med fårklippning + stängslingen...
Pussa ZuperTina från mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback