Liten uppdatering

Oj,oj,oj! Jag har verkligen förmågan att trycka in mer än nödvändigt på mina helger.
Här kommer en liten uppdatering.
Jag hade bestämt mig för att klippa hästarna på fredagen då Stina våran shettis har sån otrolig päls. Hon hinner inte fälla av i tid pga ålder och har det lite jobbigt i värmen. Jag skulle låna klippsax av en kompis, men när jag väl fått allt på plats så visade det sig att saxen var helt oduglig. Det var bara att ta fårsaxen...
Shock 3 De utlovade motiven,blixtrar hjärtan och stjärnfall blev inte helt lätt att göra *s* men, men hästarna blev klippta, lättskabbiga men klippta, och det verkade tycka det var skönt.

På lördagen lastades hästarna för ponnyridning på barnens skola på förmiddagen. Det gick smärtfritt och 50 turer med barn på blev det. Sen lastades hästarna snabbt på igen för att köras hem då jag skulle ner till Kungsbacka för att MH-testa Tina. Det var 25° grader varmt och Tina är skendräktig som få samt rätt värmekänslig för närvarande. Jag har tänkt rätt mycket på hur jag skulle göra med skotten på mh't. tina är skottfast men jag var rädd att hon skulle bli ordentligt skrämd under testet och kanske ta med sig det till skotten och få en rädsla senare. Jag vägde för och emot fram och tillbaka men fegade ur och valde bort skotten. Helt i onödan visade det sig, när vi gjorde testet. Protokoll kommer läggas ut på hemsidan under resultat när jag får lite tid över. Kan nämnas att hon växte under testet och avslutade jättebra. Dommaren gned skämtsamt salt i såren och sa till mig att han inte såg några som helst problem med att ta skotten med den vovven...  Perturbed Ja,ja så kan det gå. 

Söndagen bestod av stängselbygge igen och nu har vi en del av hagen klar för fårsläpp. På eftermiddagen klipptes de små ulltottarna och de verkade tycka det var väldigt skönt att bli av med pälsen. Så ikväll blir de fästingmedel och sen transport ut till hagen!
Kan nämnas att jag efter denna helg har fin träningsvärk och sjukt ont i händerna idag. Men så skönt att jag fick gjort så mycket!!

Tina håller kollen på de nyklippta tackorna!!
43263-7643263-75
Ha det fint


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback