Snitsellöst spår

  43263-86

Idag var jag rätt seg när jag kom hem från jobbet och humöret var väl kanske inte på topp. Men jag var tvungen att åka ut till Peter för att lämna klipsax och andra attiraljer, jag lånat! Väl där, tog jag med Tina in i deras fårhus som är enormt trångt med smala gångar och miljarders bräkande får. Lite spännande tyckte Tina och försökte skrämma dom genom gallret. Dom var inte direkt rädda för hundar då Peter har 2 egna bc som springer där för jämnan. När vi varit där en stund så gav jag mig vidare för att mata mina egna får och jösses vad dom växer, det är inte klokt! Men alla hade det bra. 
Innan jag åkte ut till Peter hade jag lagt ett ca 600-700m spår på torr mark och klippor, typisk terräng häromkring mig! Idag var Tina övertygad om att bakspår var den rätta vägen (första gången faktiskt) och hon försökte flera gånger övertyga mig om att det var rätt. Men jag stod bara kvar lika ihärdigt och till slut vände hon. Vad som var kul idag var att hon jobbade enormt noggrant med hög viftande svans och fint drag i linan. När vi kommit ca 500m var Tina dock rätt tagen, dålig spårkondis och snustorrt underlag tog ut sin rätt. Men då kom överraskningsmomentet, inte helt planerat men ändå....... 5 rådjur höll på att springa rakt in i oss. *s* De sprang mellan mig och Tina.  
Eyes PoppinKan väl säga att både jag och Tina kom av oss lite. Men efter en liten stund så tog Tina spåret  och tuffade vidare. Alla apporter på plats och vi är nöjda med dagens arbete!!

Over and out!






Kommentarer
Postat av: silva

mycket duttig Tina & ännu duttigare Anna som tränar spår helt frivilligt!!
Kramisar på er båda!!

2006-05-16 @ 07:04:57
Postat av: Anna

tja frivilligt och frivilligt... men nåt ska ju göras! :)

Postat av: Christina & Busligan

Rådjurskrock i spåret! Häftigt... bra gjort av Tina att lösa det!

2006-05-16 @ 19:28:55
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Anna

Tja Tina jagar ju inte direkt men helt klart att det var väldans intressant. Hon for runt lite för att sen plocka upp spåret och fortsätta. Så himla gott!!

2006-05-16 @ 22:17:21
URL: http://hem.passagen.se/bc-tina/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback