Torsdagsträning och invigning

43263-74

Idag blev det inget staket bygge för mig då vi är helt slut på fårnät, och även den lokala granngården hade vi tömt lagret på, så idag var jag fri!!  
Too Happy 1 Snabbt bestämde jag mig för att helt koppla av allt annat som behövdes göras hemma, och åka och träna min hund i stället! Ett bra val tycker jag, då klubben var full av glada människor som njöt av det helt fantastiska vädret!

Fast innan detta skulle ske, var det dags för ytterligare en hoppträning för Emelie. Vi har fått möjligheten att träna för en helt otroligt duktig instruktör och Emelie tycker detta är jättekul. Idag var Hurran extremt pigg och for runt som en galning. Emelie fick jobba hårt men redde upp det otroligt bra trots en riktig vurpa från hästen tidigt i träningen. Duktiga lilla gumman!!    In Love 

När vi väl kom hem så packades det bara om och mot klubben styrdes bilen! Idag var alla i gruppen med.
Jag hade tagit med min nya kamera och det fotades flitigt ska jag säga!! Men att läsa manualen är ett bra tips insåg jag när jag kom hem och skulle försöka fixa korten!! *s* Dessutom ska jag vara noggrannare med focusfördelningen som oxå kan ställas in, men vissa kort var riktigt riktigt bra!! KUL!!!


Jag körde lite starter med Tina då hon börjat dippa lite med huvudet precis i inledningsskedet på ff å lf. Det är ack så lite men ändå lika bra att ta tag i! Sen körde jag sakta gåendet och hoppet med henne oxå.

Tyvärr tränas det lite för sällan just nu för att få några direkta stegringar, men då jag inte kommer gå ut och tävla mer innan sommaren så får det bli så ett tag nu! Kan dock nämna att Tina var väldans het idag och den positionen hon höll på ff var nästan skrattretande, hennes ljumske var vid mina ben.

Kära nån tänkte jag, så det blev lite positionsträning hemma i köket. Hon kom ganska snabbt tillbaka i rätt position, men huvva vad hon kan ligga på!! Men som jag alltid säger: Jag vill ha en glad och sprättig hund, så jag tycker att det är rätt charmigt!


Kort kommer att läggas ut på hemsidan, när jag får tid över. Denna helg kommer bli fint hektisk så vi får se hur det går men håll ögonen öppna!      

Ha det gott i det underbara vädret!






Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte,Sally & Meja

Hejhej!
Åhå va skoj med en ny kamera...Vilken vart det?Jag me vill ha en NUUUUU ;-)
Ska ut och motionera våra sega tackor,hehehe...
Ha det så fint i sommarhettan!
Hälsningar från ett soligt och supervarmt pite.=D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback