Dagarna går

Oj vad tiden flyger iväg. Vad har då hänt??
Gällande Tina så blir hon stadigt bättre känns det som, nu när hon hålls stilla. Jag har försökt få kontakt med Blå Stjärnan för simkort utan resultat, men tanken är att jag ska börja simträna med Tina iaf. Jag har slarvat lite och haft henne lite lös.... jajajajajajaja jag vet, men ändå. Idag var hon tvungen att hjälpa mig med ett av fåren. Ett av mina söta små lamm, Rut, hade trasslat in sig i taggtråd rejält och jag var tvungen att släppa Tina så hon kunda valla dom till ett hörn och hålla dom där så jag kunde fånga lammet. Tina skötte sig bra och det var snabbt gjort, men det skrek i mig när jag såg rörelserna som Tina gjorde med fronten... tur ändå att jag promenerat med henne till hagen så hon var ordentligt uppvärmd. Inte helt bra men ändock så nödvändigt!!

Annars i veckan så har det gått i hästarnas tecken, Emelie rider mycket på sin underbara häst. Även jag har varit ute i veckan och kollat på hästar. Den första var på tisdagen, men den var så gammal att jag ratade den redan innan och åkte bara med när Anfia provred. Jag drog inte ens på mig ridkläderna då jag vet hur det blir om hästen är pigg och galen. Jag faller pladask och det kan ju ändå vara kul om hästen lever när man kommer ut i stallet  
Open Mouth
På onsdagen var jag med tjejerna och kollade på hoppträning för en annan instruktör än den de har idag. Lite för att se om man kanske skulle köra ytterligare träning. Grymt sugen blev jag iaf. Hua så kul!
Sen på torsdagen så drog jag ner till Hemsjö för att kolla ytterligare en häst, denna gång en arab. Arab... jag ska ju ha halvblod gärna stor och jävlig. Nu var det en lite känslig arab, kantig, rätt ful och skimmel till råga på allt. Men det var som att sitta på ett stycke dynamit... shit vilken kul häst.  Embarrassed Han var 9 år, duktigt utbildad i dressyren, hoppad samt distanstävlad. Sjukt rolig pålle. Vi får se om det blir denna, ska fundera lite.

I helgen blir det förstås ridning med brudarna och packning. På måndag går första lasset... UNDERBART!

Må gott 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback