schhhh hunden sover...

Idag har jag slarvat! Tina fick idag hänga med mig på långpromenad, visserligen i koppel men vi var ute i ca 2 timmar. Men det var många pauser och som sagt endast i lugn takt. Hon stretar och drar men idag såg hon rätt nöjd ut ändå. Jag var alltså med ungarna på ridtur ute i det härliga vädret. Vi gick en riktigt mysig promenad innan de gav sig in i manegen för dagens dressyr pass. Emelie red fina serpentin övningar och det såg otroligt prydligt ut. Hurran var lika oimponerad som sist när det skulle ridas dressyr och försökte sig på alla möjliga exter. Tillslut surnade jag till och satt upp på ponnyn. Hon försökte sig då på samma rodeoakt som hon gjort med spekulantkvinnan, men tji fick hon. Är det nåt jag har så är det grym sits så jag talade snabbt om för henne vad som gällde. Då gick hon som en klocka och jag gjorde flera galoppövninger med en häst som var mjuk, vändbar och arbetsvillig. Sen Emelie upp för att fatta en galopp och hästj....n sköt 3-4 snabba och ungen flög av. Jag for upp igen och hästen var återigen som ett tänt ljus. Skitponny. Vad gör man? Det är ändå rätt mycket begärt att ungarna i denna ålder ska ha mod och sits för att reda ut situationen. Sandra satt ialla fall upp igen och körde lite åttvoltsövningar innan vi gav oss av hemmåt. Tur att hästen inte beter sig så utomhus ialla fall, så på hemvägen så drog ungen och hästen före mig i galopp och allt var frid och fröjd.
Väl hemma kändes det lite koma att behöva gå runt med hunden i koppel medans hästen gjordes i ordning, så jag släppte henne. Vad händer, jo hon gjorde värsta rejset med tvärstopp hit och dit... uuuuaaa Så det blev in i buren igen.

Nu på kvällen har vi klippt klorna och grejat lite och nu sover hon... härligt för det där skallet tar knäcken på mig!

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback