Nä men usch då

Igår bar det av på after work med arbetskamraterna. Blev upphämtad hemma för lite förfest hemma hos farbror Brun. Han kittade direkt upp med singstar. Jag har sjungit karaoke på en kräftskiva en gång och det lät uruselt så jag sa direkt att  -Nope, det får ni mig inte till. Men efter några öl så stod jag ändå där och duellerade...... hahahaha och vann!! Sen körde jag på ytterligare ett par låtar och vann varje gång! Hahahah det var skitskoj! Sen var det ut på krogen med de andra och kvällen var kalaslyckad.

Idag var det dags att plocka bort bagglammen samt öronmärka tackorna och den bagge Kerstin skulle ha.
Tina fick hämta djuren för lite riktigt arbete, inte bara hobbyvallning. Fick in fåren snabbt i fållan och sen började gallringen. Märkningen gick snabbt och lätt. Sen tog vi 4 baggar. Men när tackorna sen grät efter sina lamm, så tyckte jag att det blev lite jobbigt så jag lämnade karlarna till att fixa resten. Det är nästan så jag funderar på att skita i att ta lamm i år igen.  Huvva.
I morgon tidigt ska ialla fall styckningen sättas i gång och då var jag tydligen tvungen att vara med. Få se om jag kan lura mig ur det oxå.

Ja, jag är allt lite seg nu efter sen natt och fullt upp hela dagen, så nu ska jag nog lägga mig i soffan och slökika lite.

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Kerstin Bagge

Jag samlar på får.
Är tacksam för din inställning till djur.
Du skriver gulligt.
Häls kerstin bagge larsson

2006-11-02 @ 17:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback