Nix pix

Det blev ingen lydnadsträning. Regnet öste ner och det fanns andra trista saker som behövde göras. Typ, städa, tvätta och handla, så det blev det jag gjorde efter jobbet. När detta var klart gick jag ut en timma i skogen. Det är så himla härligt ändå ute nu. Känns som man kan gå hur länge som helst. Nu gjorde jag dock inte detta då jag bestämt mig för att testa på lite vallning med den nya konstellationen av får. Det är nu bara en tacka som har ett lamm kvar. Gruppen var jättebra. Lagom i fart och följsamma. Ingen vände upp utan gick bra! Härligt, äntligen kan man börja köra på lite igen! Tina och jag tränade på saktagåendet och lite på hur vi ska få bättre stopp utan att jag ska bli förbannad och hunden därmed köra eget rejs. Testar mig fram lite nu och jag tyckte nog att det gick hyfsat bra!!
Skulle dock vilja gå en visselkurs för att hunna vissla ner Tina. Får se om jag kan hitta nån att gå på!
I morgon får vi veta om hästen vi ska köpa går igenom besiktningen. Hoppas, hoppas!!
Sen blir det såklart agility igen, kul! Vad som känns ännu roligare är att jag ska köra lite sök i helgen! Det är ju verkligen det som jag tycker är roligast!!


Nu ksa jag gå och läsa för kidsen så: Ha det gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback