Skogens guld

Idag var det upp i ottan för att möta upp slaktaren. Det gick jättesmidigt och nu är hela frysen full av lammracks, fileér och härliga kotletter. Jag var nere och kollade av så inte tackorna låg utslagna av sorg, men dom var enormt trevliga och mer lika sig själv igen. Det var bara tackan Happy som har sitt tacklamm Hanna kvar, som var trilsk. Jag har nu gjort upp med Kerstin att även hon kommer att flytta till Västerlanda tillsammans med bagglammet. Skönt att få en homogen vallningsbar grupp igen!!

Efter detta så tog jag och Tina en härlig långpromenad. Jag tog med mig en påse då jag vet att det brukar finnas kantareller på denna runda. Jajamensan, det glödde av guld i skogen. Vi var ute och vandrade ett bra tag. Tina var på härligt humör och for runt som ett skållat troll. Kul att se henne sån igen!

Nu på kvällen så åkte vi upp till vårt nya hus för att få mäta lite och planera lite soffinköp. Dom vi köpt av är oerhört trevliga och vi stod och tjatade länge och väl!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback