Hemma igen

Så där ja. Hemma igen efter härliga dagar i Örebro och kennel Gränsvallarens läger. Jag började med att hinna träffa Silva, hennes gubbe och se deras hus. Det blev lite fika, bubbel och en promenix.
Sen var det lägerstart. På lägret i år fick var det ju som sagt även vallning på agendan. Jag och Tina har spenderat dagarna i en hage. Brassestolen var flitigt använd av mig när jag inte vallade, så pikarna haglade tätt *s* Vaddå då man har väl av och påknapp. En härlig bränna i nian blev det iaf :)
Första dagen började som den brukade, Tina kände av min nervositet och tog över showen. Men sen fick jag lite styr på henne och jag är så nöjd. Hämtträningen gick över förväntan och det ser så fint ut för framtiden. Känns verkligen jätteroligt och träningen verkar vara helt rätt. Sen är det ju fösningarna som jag får nöta på, men idag fick vi verkligen en aha-upplevelse och nu ska här banne mig tränas på.
Man får ju bara sända en tanke till de i min grupp som fick svara på mina frågor i tid och otid, och jag är så glad över deras engagemang, trots att Tina inte tillhör kenneln.
Kvällarna var helt galna som vanligt, kanske bara lite snuskigare än vanligt *heh*
Fantastiskt kul har det varit och jag längtar redan till sommarlägret! Bildspel kommer i veckan!

Stackars Janne fick som vanligt ta hand om lamningen som startade på riktigt så fort jag lämnat gårdsplanen. Men han skötte det med bravur, som vanligt :) Så nu har vi 4 nya lamm, 3 tackor Rosa, Ronja och Kristina, samt en bagge, Karl. Det verkar dock som att mina 2 fiolårstackor oxå är dräktiga, men när de ska nedkomma det vetifåglarna....
 Nu ska det kollas på Wallander innan sängen hägrar, så må gott

/A

Kommentarer
Postat av: Warroo & Anfia

välkommna hem igen... :)

Postat av: Anna

thnx :) Men vilken härlig helg jag haft!!

2007-04-16 @ 09:15:34
Postat av: Susanne

Nu får du vara hemma och vila upp dig några helger ;-)

2007-04-17 @ 08:45:43
Postat av: Ann-Charlotte,Sally,Meja & Twix

Åh va vi oxå ville vara med,det är ju alltid så himla sköj på Gränsvallar lägret...Kul att träningen gick fint!Ser fram emot att kolla in bilderna=0)
Sköt om er och ha en jättefin vecka!
Kram A-C & Co

2007-04-17 @ 11:44:08
URL: http://www.hunden-meja.com
Postat av: Anna

mhmm bilderna ja.. ska nog se om jag får lite tid över i morgon att fixa med dem!!

2007-04-17 @ 22:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback