Livet rinner iväg

Nu har gästerna åkt hem igen. Men så trevligt det var att de kom och hälsade på. Jag fick direktiv inför kommande träning utefter de möjligheter till mark jag har. Strålande. De tog oxå en titt på lilla Hoppsan och tyvärr går det inte så bra för oss. Jag matar varje timma, ger antibiotika, selen och B-vitamin. E-vit ska fixas i morgon om kraken fortfarande lever. Det blir en lång natt för mig, men som tur är, så är jag ledig i morgon och kan ju ta en lur på dagen om det skulle behövas. Men hon är så svag och det känns som livet bara rinner ur henne. Men jag tänker kämpa på så länge det går, så får vi se hur utgången blir.

Igår var vi iväg hela dagen på tävlingar på Kronogården. Det var kul att se en IK2, snacka om att det är långt bort! Men det var många kända ansikten och annat trevligt folk, å det är ju alltid skoj att bubbla lite om den hobby man har gemensamt. Dessutom är det ju alltid lärorikt att bara titta och lyssna. Igår gick det bra riktigt bra för Peter och Tommy. Roland hade tyvärr lite oflyt på utgången och hunden låste på fel får.
Även idag gjorde Peter en kanonrunda. Roland fick oxå till det ordentligt medans det inte gick lika bra för Tommy idag. Men alla 3 verkade nöjda med helgen. Nu ska det bokas in en ny helg att åka till skinnsberg igen för att få träna lite med dessa trevliga herrar igen.

Jag har ju som sagt haft lammvakt idag men jag hann oxå gå igenom fårhagen, kolla staket samt få bort gammal hemsk taggtråd som fanns kvar från medeltiden. Snacka om skitgöra, men nu är det väck och jag var mäkta stolt över att ha fixat det själv. Taggtråden gick nämligen genom riktiga taggsnår, och det var allt annat än lätt att få bort det. Speciellt kul var det att bonden jag arrenderar av var så glad över jobbet jag lagt ner.

Tina hade svåra förväntningar när vi kom till hagen och letade som en galning efter fåren. När hon väl förstod att det inte fanns några djur där, fick hon ett härligt springspel som varade i säker 10 min. Det var lite kul att se, för det var länge sen hon for runt och var så uppspelt!
Jag har ju bytt till fetare foder, som hon tar till sig otroligt fint, så jag märker redan bara efter ett par dagar att hon lagt på sig lite! Najs

Håll nu tummarna för att jag får livskraften tillbaka i lilla lammet.

/Anna
 

Kommentarer
Postat av: Warroo & Anfia

tackar för grattiset... jag e så glad anna...
men va fasiken haha va e patellor? hon som äger hans mamma undrar om jajg röntgat de.. dessa termer hajjar la inte jag haha...
Hoppas lilla hoppsan lr va nu det lilla lilla lammet heter blir bra!!.. JAG HÅLLER TUMMARNA...
Å va gott att tinan lägger på sej...
hoppas vi ses snart.. nu ska vi jobba :(
Kramis

Postat av: Ann-Charlotte,Sally,Meja & Twix

Hallåj!
Vi håller tummar,tassar och klövar stehårt att lilla Hoppsan kryar på sig snabbt!
Ha en jättefin valborg!
Kryapåkramar från oss...

2007-04-30 @ 15:03:07
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback