Magert

Tina är nu så mager att hon se helt vedervärdig ut. Men vad ska jag göra, hon är skendräktig och har jättemycket mjölk fortfarande. Jag ger iofs lite mer mat än vad hon brukar få men det är så lite att det inte borde göra nån skillnad. Men Tina tycks bara gå ner mer och mer i vikt. Jag ska avmaska henne tänkte jag, för att utesluta det, men den stora skillnaden är nog dock att hon är så aktiv ute nu. Det är ett stort ansvar för en bc att ha så mycket djur att hålla reda på *s*
Ev får jag byta upp till ett fetare foder, men vi får se om det ger sig av sig själv.

I helgen har vi haft gäster, min bror, sambo och lilla dotter var här och käkade och spöade mig i gin rummy. Innan de kom igår red flickorna och Sandra och jag hoppade lite i paddocken. Vi hoppade upp till 80cm och jag  har faktiskt lite träningsvärk idag. Sandran var fantastiskt duktig och flög över hindrena. Hon är väldigt modig! :)

När gästerna åkt idag så har vi mest slappat, lite seg, så. Men det blev lite grejjande i trädgården och djuren har förstås fått sitt oxå. Tina har fått ta igen sig och vara stilla idag, det får man tvinga henne men det är ändå behövligt.
Nu ska jag fortsätta päsa resten av kvällen för jag är fortfarande inte helt hundra och har svåååårt ont i halsen. Att det inte kan ge sig?

Må väl

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback