Träningstävling IK 1

Upp i ottan för att hämta Mikaela. Sen bar det av ner mot Varberg för att köre ett test på IK1-banan. Endast för att jag verkligen har nollkoll på vad som gäller. Jag bad om att få gå banan en gång med domaren med för att få lite förklaringar. Tina kände då direkt att bruden inte var med och tog iofs höger och vänster bra men alldeles för snabba förflyttningar dock. Nåt stopp var tyvärr inte tillgängligt alls. Hämtet var däremot riktigt fint, det ända är att hon blir väldigt konfys när det står folk överallt när hon kommer för att hämta upp fåren. Detta kommer jag ta med mig inför vallningen nästa helg i örebro. Ett ypperligt tillfälle att få träna just detta.
När jag sen skulle gå ut och få min bedömning kändes det ganska blääää att behöva gå ut med sin olydiga hund igen, men jag tänkte att värre kunde det ju knappast gå. Denna andra runda var jag ju mer med på vad som skulle ske och det märktes oxå direkt på hunden. Nu lyssnade hon och vi fick med ett par missöden på vägen skrapat ihop 73 av 90 möjliga poäng. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med det.  Vi är som sagt absolut inte klara för tävling och ändå lyckades vi få till det så bra! För er som inte vet så är det 75p och uppåt som krävs för ett förstapris.
Mitt protokoll lyder:
Utgång: 15 av 20  Bra , lite snäv i slutet
Upptag:   9 av 10  Lugnt & bra
Framdrivning: 16 av 20  Rakt om än lite fort /Totalsumma Hämt: 40 av 50
Fösning: 25 av 30  Bra fösningar
Fålla in: 8 av 10 Bra jobbat
Totalt:73 av 90
Domarens kommentar: Jättebra jobbat, Fint ämne!!

Nu ska jag ta med de tips jag fått under dagen och träna på ordentligt. Sen ska ni se att det ska bli ett första pris!!

Må väl
/A



 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Härligt jobbat, Anna och Tina!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback