Vi vallade

Bomtät med kliig hals och värkande öron, men idag var det bara tvunget. Gav mig ut i regnet för att valla med Tina. Bob fick hänga med. Han har ju varit med i hagen en gång innan och då lullade han mest runt å kikade lite. Tänkte att det skulle vara typ samma idag. Men ack vad jag bedrog mig. Idag ville Bob valla, så Bob vallade. Jajamensan drev fint och stadigt flocken rakt framåt. Obekymrad av mig och av Tina, som ville ha sin flock tillbaka. Jag fick pausa Tina och låta honom gå lite med djuren. Har ju inga kommandon och till mig ville han ju knappast komma. Spännande att se honom och hur han förde sig med djuren. Nu får han inte hänga med Tina mer iaf :)
När jag väl fick fångat in den lilla illbattingen fick Tina köra lite oxå. Men det blev bara kort kort. Jag ska ta hem fåren på söndag och då kan det bli bättre träning igen.  Tina har iaf fortsatt fina flanker men vi behöver fortfarande träna drivningarna i crossen. Men det blir vinterns projekt.
När vi kom hem tog vi en liten promenix och nu ligger djuren utslagna. Jag ska jobba om 3 timmar så jag ska snart göra mig iordning. Igentligen borde jag nog ligga men, jaja jobba är ju oxå kul!!


Ett sånt här önskar vi oss!!!!

Må väl
/A

Kommentarer
Postat av: anfia & warroo

Gott nytt år... kramar

Postat av: Ann-Charlotte,Meja & Twix

Vi sladdar in och önskar er alla en festlig nyårsafton och ett Gott Nytt Händelserikt 2008!
Kram från oss i Roknäs...

2007-12-31 @ 14:14:03
URL: http://www.hunden-meja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback