Alla hjärtans dag

Mmmm vad mysigt. Vi åt gott och satt länge och väl å snackade om ditten och dutten. Sällan ändå som man faktiskt tar sig tid till detta. Najs!
Jag hade fixat med hästar och får innan så det var bara att mysa. :)

Igår tog jag mig faktiskt i kragen och vallade lite inne hos fåren för att kolla av Tina i närarbetet. Kan säga att det inte fanns några tveksamheter där alls. Hon hade stor pondus trots att fåren gjorde försök till att utmana. Men då sa hon till direkt och fåren visste sin plats. I helgen ska jag ta ut dem och fösa lite på vägen och även köra dem lite i paddocken. Efter detta gjorde vi ett upplet, ja ni läste rätt och jag kan säga att hunden blev unjefär lika förvånad som ni. Men glad i hågen gjorde hon vad som bads. Lite kassa ingångar där hon inte ville lämna av direkt, men jag är inte förvånad med tanke på att vi inte tränar!! Efter detta så tog vi en härlig promenad. Tina var rätt nöjd när vi kom in och gick och la sig. Hon är inte helt fräch. Hon är i slutet på löpet och dricker otroliga mängder samt känns lite svullen i lymforna. Får hålla lite koll på henne. Tror att hon har en halsinfektion faktiskt. 
 
I morgon är jag ledig och jag har som vanligt bokat lite för mycket men skit i det. Kerstin ska komma och gå en promenad och Susanne ska komma och fika, Det kan man väl lyckas samordna ändå?? 
Kanske att man faktiskt kan trycka in ett spår oxå :)

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback