Hemma igen

Så var man tillbaka igen då. Det har varit en ruskigt kul helg. Kallt som synden men otroligt roligt. Det hanns med ett par after ski samt utgång varje kväll, och det öset som var på dom har jag sällan skådat, snacka om att jag fick dansa riktigt mycket, vilket jag bara älskar!! Skidåkningen var oxå bra, men i 20 minusgrader så är det lite kylslaget.
Så man kan väl sammanfatta resan som SJUUUUUUKT KUL, men alldeles för kort. Nästa gång får det bli en vecka lr nåt :)

Igår hade jag tagit ledigt för tjejerna skulle på en klubbtävling i hoppning. Sandra skulle köra 30,40 & 50, medans Emelie tog 60 & 70. Vi hade fixat ett nytt bett till Crocket, eftersom han gärna blir lite stark och snabb. Vi hade inte hunnit testa det så när Sandra körde sin första klass var det premiär. Hur gick det då?? Total utvägran, hästen gick mer bakåt än framåt *s* Men Sandra är inte knusslig, så vi gjorde lite justeringar till nästa klass och då går ungen ut och kör en kanon runda och vinner den klassen. Haha så kan det gå. Även 50 var felfritt och Sandra fick 2 fina rosetter och ett pris med sig hem.
Sen var det Emelies tur att hoppa. Nappe var pigg och det gick fort idag, men Emelie skötte sig fint och de fick en 4:e placering på 60 höjden. Sen körde hon 70 för första gången och man såg hur hästen njöt av att det var lite utmaning äntligen. Emelie imponerade stort på mig idag och det var verkligen kul att se förändringen hos ekipaget. Även här blev det 2 rosetter och ett pris.
Man kan väl säga att det var 2 triggade ungar som kom hem. Eller ungar förresten, det var bara 2 stora smajl.

Idag ska jag fösöka ta mig en vända med fåren så de kan få komma ut å röra på sig lite. Även Tina behöver lite stimulans märker jag.... Nä är det dags att ta tag i sin träning ändå???
Faktiskt så att jag till och med funderar på att åka till brukshundklubben, vad sägs om det?? Hahahahaha

Den som lever får se

Anna

Kommentarer
Postat av: anfia

ja det tycker jag verkar som e bra ede.. börja träna anna..
säg till jag e på alltid!!!!!
vi saknar dej så

Postat av: Anonym

*tar mig för pannan & ramlar baklänges*
skämt å sido...nu är det snart tävlingssäsong, så det är hög tid att damma av vovvan. Du, håll tummen för mig nu den 10 mars.....ringer med rapport direkt på plats! Kram på dig!

2007-02-13 @ 18:35:05
Postat av: Silva

glömde.....flåt

2007-02-13 @ 18:35:30
Postat av: Anna

Självklart Silva, tummarna kommer hållas tills de blir blåa. Faktum är att jag faktiskt både vallade och körde upplet idag! *asg* Bra start där! Så när löpet är klart.... för nu tigger hunden om det!!

2007-02-13 @ 19:21:02
Postat av: kerstin

ska du brja träna!!! va bra jag behöver en proffsig tränare. (gäller allt i livet :)

2007-02-14 @ 18:57:33
Postat av: Anna

Blind leder blind menar du *s*

2007-02-15 @ 11:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback